Voit lähettää ne ihan tänne foorumille, tai sitten vaikkapa minulle sähköpostiin [email protected]
Tosiaan, voin lisäillä käyttäjiä tuonne wordpressiinkin jos joku haluaa lisätä sisältöä. Tosin ihan anonyymeja kavereita en uskalla laittaa noin vain, mutta jos vaikka foorumipostauksia tms on jonkun verran niin en näe ongelmaa.
Myös facebook-sivulle tarvittais admineita jotka pistelevät linkkejä/kuvia/propagandaa ihmisille. Niillä saa erittäin hyvin näkyvyyttä. Eli jos joku on kiinnostunut laittelemaan sinne linkkejä/kuvia, mulle privaa
Selvästi noita kuvia pitää laittaa lisää, tuo “poliitikot” -kuva revähti heti viraalisiksi facebookissa ja jengi rupesi sitä jakamaan 8) Asia-artikkeleille ei tule niin paljoa huomiota.
Joo, kyllähän se niin on, että asiapuheella ei kovin pitkälle pääse.
Tuli tässä tällanen promoidea: Eli kyseessä on kaksipuoleinen flyeri, joita kukin voi itse tulostella ja tiputella kadulle sinne tänne. Nämä siis näyttävät vähän kauempaa oikeilta rahoilta, mutta poimittuna ja lähempää tarkasteltuna…
Laitan tähän liitteksi etupuolen ja seuraavaan viestiin takapuolen. Mulla on näistä molemmista puolista tulostusvalmiit PDF:t valmiina joissa on kuvat asemoitu 6 kpl / arkki eli ei pitäs ku tulostaa mutta en voi tähän niitä liittää koska tiedoston kokorajoitus on hävyttömän pieni tällä foorumilla. Jos haluat PDF:t niin laita sähköpostia. Base33 Gmailissa.
Ehdottaisin “eroaeurosta” twitter tiliä, jos jollakin riittää intoa. Saatan itsekin harkita sellaisen ylläpitämistä, jos halukkaita ei löydy ja saan kaivettua vähän lisää vapaa-aikaa
[quote=“Base, post:105, topic:533”]Tuli tässä tällanen promoidea: Eli kyseessä on kaksipuoleinen flyeri, joita kukin voi itse tulostella ja tiputella kadulle sinne tänne. Nämä siis näyttävät vähän kauempaa oikeilta rahoilta, mutta poimittuna ja lähempää tarkasteltuna…
Laitan tähän liitteksi etupuolen ja seuraavaan viestiin takapuolen. Mulla on näistä molemmista puolista tulostusvalmiit PDF:t valmiina joissa on kuvat asemoitu 6 kpl / arkki eli ei pitäs ku tulostaa mutta en voi tähän niitä liittää koska tiedoston kokorajoitus on hävyttömän pieni tällä foorumilla. Jos haluat PDF:t niin laita sähköpostia. Base33 Gmailissa. :)[/quote]
Oho, loistava idea pistin mailia.
Muuten, dropboxissa on hyvä julkaista tuollaisia tiedostoja. Sieltä voi jakaa ihan julkiseen levitykseen tavaraa.
Nyt tehty: https://twitter.com/EroaEurosta
Tosin vaikutti hankalalta, facebookissa voi kätevästi käyttää sivuja saman accountin takaa… Tietääkö kukaan, miten voisin lisäillä muille twiittailuoikeuksia tuonne? Tai saisiko tuon jotenkin twiittailemaan automaattisesti facebook-päivityksiä?
Ainiin, halukkaille voin myös tehdä @eroaeurosta.fi -sähköpostialiaksia. Minut tavoittaa sähköpostilla osoitteesta [email protected]
Kokeillaanpas sitten sitä.
Eli PDF:t löytyy tästä:
Ainiinjoo, huom! Kannattaa käyttää värilaseria. Mustesuihkulla tulostettu jälki kun leviää kastuessaan jos näitä tuonne maahan kylvää.
No esim. veronkierto, ulosoton kierto, rinnakkaistalous, ja sitten nämä laittomat bisnekset.
Taas tuli pieni promoidea mieleen. En tiedä oikein minne ketjuun tämän laittaisin mutta laitetaan nyt vaikka tänne koska kyseessä on eurojen huonot puolet.
Selailinpa nettiä ja vastaan tuli tämä uutinen: http://yle.fi/uutiset/koiralle_kerattiin_luvatta_rahaa_facebookissa/6583947
Etelä-Karjalan poliisi epäilee, että Facebookissa kerättiin luvatta rahaa koiran leikkaukseen. Sivustolle oli jo tullut maksusuorituksia ihmisiltä.Poliisi muistuttaa, että kaikki rahankeräys, tapahtuupa se sitten Facebookissa tai muuten, tarvitsee rahankeräysluvan.
…
Sivusto lopetettiin poliisin yhteydenoton jälkeen.
Rahankeräys on toki kiellettyä ilman asianmukaista lupaa ja olen varsin tietoinen, että näin on jottei kaikki keräilisi rahaa ties millä verukkeella. En tiedä tarkemmin mikä tilanne tässä nyt on taustalla koska facebook-sivu on suljettu mutta tulipa mieleeni että:
Tässä tapauksessa jäi ärsyttämään se, että jos jollain on oikeasti koira leikkauksen tarpeessa ja sen voisi rahalla pelastaa ja on vieläpä olemassa ihmisiä, jotka haluaisivat auttaa mutta eivät voi, koska eurojen siirtelyä tällaisissa tapauksissa kontrolloidaan niin onhan se vallan hanurista.
Jos joku jaksaisi ottaa asiakseen, niin hän voisi sherlokata tuon koiran omistajan selville ja ottaa tarkemmin selvää millaisesta tilanteesta on kyse ja jos tilanne on oikea ja koira tarvitsee kipeästi leikkauksen niin kukapa estäisi järjestämästä bitcoin-keräystä? Eli käytännössä pystyttää samanlainen sivu vain sillä erotuksella, että lahjoitukset otetaan vastaan bitcoineina. Kun vaadittava määrä bitcoineja on kasassa, bitcoinit lähetetään koiran omistajalle paperilompakossa ja oheen liitetään ohjeet, miten nuo bitcoinit saa näppäsärti muutettua euroiksi. Tällaisella tempauksella voisi parhaassa tapauksessa saada lehtiin erittäin mairittelevia otsikoita tyyliin “Bitcoin-yhteisö pelasti koiran hengen”
En itse ole koiraihminen eikä sillä tavalla ole “omaa lehmää ojassa” mutta bitcoinin vuoksi voisin vaikka jokusen ropon uhrata… enkä kyllä tosiaan tiedä mitä koirien leikkaukset maksaa mutta uskoisin, että tämänkin foorumin käyttäjiltä löytyisi “yhteiseen hyvään” jokusen sadan € edestä bitcoineja…
Vai oliko ihan paska idea?
Saman tienhän voisi tehdä sivuston (tai ensin kokeilla yksittäistapauksella, sitten laajentaa), jossa voisi luoda bitcoin-keräyksiä. Toisaalta, eihän tuo tarvitse muuta kuin simppelin viestin johonkin, jossa kerrotaan tilanne ja bitcoin-osoite. Toiminnan ongelmaksi tulee tietysti joka tapauksessa tilanteen aitous, jota voi olla mahdotonta todeta ilman, että tuntee rahantarpeessa olevan henkilökohtaisesti.
Joten: ehkä paras ratkaisu olisi lisätä jo olemassa olevalle sivulle ohjeet: “näin vastaanotat bitcoineja ja vaihdat ne euroiksi”. Ohjeet suurelta osin ovatkin jo olemassa, ne vain voisi koota yhteen ja antaa osuva otsikko, jolloin ihmiset löytäisivät ne helpommin.