Easywalletin kanssa ongelmia

[quote=“akiramo, post:18, topic:3648, full:true”]Eikö ole aika helppo seurata millä sivuilla ihmiset käy…?

Mietin näitä osoitteita… esim. jos URLissa suoraan privaattiavain… tai easywalletinkin osoite.
Eikö ole aika helppo saada selvillä nettilompakon osoite?[/quote]

Tuon tiedon ei pitäisi vuotaa mihinkään, jos sivusto on toteutettu oikein. Aikanaan pyörinyt Instawallet kräkättiin, koska oli toteutettu huonosti. Mutta siis, eihän näiden lompakoiden tietoturvataso nyt mitään maailman parasta tietenkään ole. Yhtään isompia summia jos pyörittelee niin muita lompakoita käyttöön. Itsekin käytän Rushwallettia, mutta vain pikkurahalla.

Mulla on ainakin tänään mennyt tuo siirto läpi.

Pahoittelut ongelmista, lähetyksen kanssa oli tosiaan ongelmia pariin otteeseen. Palvelu on yhden hengen (eli minun) ylläpitämä, ja sattui nämä ongelmat juuri pahaan saumaan kun oli pari pitkää lentoa, siitä seurannut jetlag ja nukkumisputket. Yleensä tällaiset ongelmat saan korjattua huomattavasti nopeammin. Nyt ei ole ainakaan puoleen vuoteen aikomus matkustella, ja ongelmat olivat sentyylisiä ettei niiden pitäisi muutenkaan toistua.

Kaikkien siirtojen pitäisi kulkea nyt normaalisti, ja lähetettyjen siirtojen olisi pitänyt mennä läpi.

2 tykkäystä

Easywallet näyttää olevan nyt kokonaan poissa toiminnasta.

Eikö tästä olisi voinut tiedottaa (kangasbros)?

Itselläni jäi sinne 0,03 BTC, ei ole iso raha, mutta olisi kiva tietää miten nämä coinit saisi pois?

Kyllähän Easywalletin vanhoista lompakoista rahat saa yhä pois? Sulkeminen meinaa että uusia ei voi luoda.

Ei näytä saavan, kun avaan oman salaisen URLin siinä lukee se sama teksti.

Aika mielenkiintoinen ratkaisu. Eipä siinä sitten auta kuin kysyä ylläpitäjältä asiasta.

Sitä tässä yritän julksesti tehdä, jospa kangasbros viittisi nyt näitä viestejä lukea.

Vanhoista lompakoista pitäisi saada kyllä rahat ulos. Ottakaa yhteyttä sivuilla olevaan mailiini jos on ongelmia. Ja kirjoittakaa lompakon tiedot yms ylös.

Lopetuksesta on kyllä tiedotettu siellä merkittävimmällä kanavalla eli itse sivulla. Suurin osa easywalletin käyttäjistä ei taida tällä forumilla käydä kuitenkaan.

En ole mitään ilmoitusta sivuilla nähnyt, vai laitettiinko se pari päivää ennen sulkemista.

Kyllä ainakin itse näin sen jo ehkä pari kuukautta sitten.

Tietääkö joku kuinka voi saada bitcoin cashit ja bitcoin goldit ulos easywalletista? Tai onko mahdollista saada jotenkin oma privatekeynsä tietoon, sitä kautta olisi mahdollista saada kadonneet rahansa. @kangasbros

Hei, easywalletin sulku-ilmoitus laitettiin n. vuosi sitten. Aikaa nostaa bitcoinit ulos on ollut hyvin. Palvelu oli tarkoitettu ainoastaan pienimuotoiseen bitcoinin kokeiluun ja siellä oli disclaimerit sen suhteen. Palvelusta ei saa ulos muuta kuin sinne jätetyt bitcoinit. Minkäänlaista tukea siis tällaisille goldeille ja casheille ei ole eikä tule.

eli omaa privakeytään ei ole mahdollista saada sivulta tai sinulta selville? @kangasbros

Terve,

Havahduin tänään muistamaan, että minulla on hieman btc valuuttaa talletettu pahan päivän varalle. Easywallet.org linkki ei enää avautunutkaan ja koko sivusto on ilmeisesti jo pitkään ollut alhaalla.

Onko tosiaan niin, että nuo vanhat easywallet.org urleissa olleet bitcoinit on kadonneet olemattomiin? Löysin myös paperilapulta jonkun koodin pätkän, voiko tällä vielä mahdollisesti pelastaa tilanteen?

Käyttäkää ihmiset offline lopakoita. Vaihtoehtoisesti koodatkaa vaikka itse omat juttunne. Online palveluissa on omat riskit ja vielä enemmän pörssien walleteissa.

Jäkiviisaana tietysti olisi noin pitänyt tehdä. Tietotekniikka ei ole oma vahvuuslaji, niin ei sitä ole ymmärtänyt silloin tehdä. Silloin noin 7 vuotta sitten noilla bitcoineilla ei ollut niin paljon arvoa, joten ei sitä pitänyt edes kovin tärkeänä. Oli vaan mielenkiintoista omistaa bitcoineja ja nähdä mitä niiden arvolle tapahtuu. Nyt pitkästä aikaa katsoin kurssia ja tajusin että “säästöjen” arvo on noussut huimasti.

Ja tuo koodini oli näköjään vaan se urlin loppuosa sinne easywalletiin. Toinen paikka missä oli bitcoineja oli btc-e.com ja sekin taitaa olla jo kuopattu?

Btc-e on mennyt nurin jo ajat sitten. Se oli venäläinen pörssi, jonka perustaja ei ollut kovin rehellinen kaveri ja lopulta sai syytteet niskaansa ja jenkit sulki lopullisesti pörssin. Jotain hyvityksiä itsekin ja muut käyttäjät joskus olin sieltä saamassa, mutta ei se sitten mihinkään edennyt. Hyvä esimerkki siitä, minkä takia pörsseissä ei kannata säilytyää varoja pitkään, kuten tuossa jo totesin. Pörssejä ja louhintapooleja on hostorian aikana mennyt nurin tai omistahat kavaltaa varoja ym. Tämän kryptohistorian alkutaival on ollut melkoista villiä länttä, jossa mono, mukaan lukien minä olen menettänyt välillä pieniä summia rahaa sinne tänne (nykykursseilla tietenkin vähän suurempia varoja), mutta se kuuluu asiaan.

Kaikesta kannattaa kuitenkin oppia ja tappioita tulee ja ne pitää hyväksyä. Itse ei voi kaikkeen vaikuttaa. Älä siis soimaa itseäsi, vaan ota tästä opiksi ja hyppää uudelleen hevosen selkään nyt hieman valistuneemmin .