Coinmotion: Bitcoin cash ja Bitcoin gold

Onko tietoa aikataulusta milloin Cashit saisi muutettua Bitcoineiksi.

Coinmotion ei ole mikään treidauspaikka vaan euro ja bitcoin vaihtopalvelu. Jos treidaat tuolla niin olet varmasti verottajan kanssa kusessa.

Toisin kun Coinmotionin sähköpostitiedotteessa kerrottiin, ainakaan itse en viime viikon aikana saanut BCH-hyvitystä tai vaihtokurssista kertovaa viestiä. Mites muut, onko hyvitys tullut viime viikon aikana tilille kuten luvattu?

Ei ole tullut itselläni. Aspa lupasi lähipäivinä lompsaan cashit suoraan bitcoineina. Mikä onkin hyvä verotuksen kannalta.

Beatcoin: Eipä tuolla voi treidata sen takia, koska komissiot ja osto- ja myyntihintojen erot kohtuuttomat. En nyt oikeen ymmärrä miksi verottajan tähänkin vedät. Eikös joka pörssissä treidausvoitoista verot makseta??

Ei näkynyt myöskään täällä vielä mitään, joka ihmetytti s-postin jälkeen.

Bcashit on tarkoitus saada jakoon tällä viikolla. Ne tulee suoraan bitcoineina ja siitä tulee erillinen tiedote sitten jossa kerrotaan vaihtokurssi ja treidauspäivä.

Suoritatteko vaihdon heti kun se on teille “teknisesti mahdolista”, vai odotatteko sekunttiakaan hyvää myyntihetkeä?

Missä tämän kanssa nyt mennään? Tilanteeni on seuraava: minulla on muutama bitcoin vanhassa paperilompakossa, toinen 50mbtc paperi ja vähän Coinmotionissa. Ajattelin että harjoittelisin ensin siirtoa noilla pienillä mutta ne siirtokulut. Tarkoitus oli sitten hajoittaa tuo isompi potti pienenpiin papereihin, jotta voi tyhjentää aina koko lompsan jos tarve yllättää. Sitten kun nuo forkit saa niin voisin siirtää tuon ison Coinmotioniin jolloin saan forkit. Kai forkit saa myöhemminkin (tuo paperi on vuodelta -14, eli kauan ennen haarautumista) Olen purkanut bip38 offlinekoneella WIF muotoon, sillä kai siirto Coinmotioniin onnistuu?

Mihin sinä Coinmotionia tässä tarvitset? Sinulla on peperilompakko jossa muutama bitcoin. Silloin sinulla on myös muutama forkkicoini ja saat ne haltuusi kayttämättä ainottakaan ulkopuilista tahoa.

Paperilompakon (yksityisavaimen) haltijana sinä itse hallitset kaikkea. Älä siirrä niiden hallintaa muille ellei siihen ole jokin painava syy. Pelkkien forkkicoinien saamiseksi ei todellakaan tarvitse. Ainoat forkit joita et itse saa ovat ne “vähän Coinmotionissa” olevat joiden forkit siltä osin kun Coinmotion niitä forkkeja tukee (luultavasti vain BCH ja BTG) saat sitten kun Coinmotion omassa aikataulussaan ne joskus antaa tai paremminkin antaa niistä jonkin kurssin mukaan pitkoja. Käsittämätöntä ettei niitä anneta niinä koineina itsenään. Nythän ne on voitu tai voidaan myydä Coinmotionin toimesta millä kurssilla tahansa johon et voi vaikuttaa.

Se mitkä forkit niistä kannattaa ottaa talteen riippuu siitä millä forkkicoinilla on arvoa jatai minkä tulevaan arvoion uskot. Mutta aivan ensin kannattaa siirtää bitcoinit uusiin tai uuteen neitseelliseen osoitteeseen turvaan. (esim turvallinen paperilompakko tai jos ei muuta keksi niin vaikka ratakiskon pätkään hakattu 256 bittinen itse kolikolla heitetty priva haluamallaan tavalla sotkettuna binäärimuodossa ja julkinen vaikka selvänä tekstinä. Ihan kuten parhaaksi näkee.

Sen jälkeen siinä bitcoin osoitteessa josta ensin siirsit BTC turvaan on sitten ne kaikki forkkialtit. Siitä ne kannatta kuoria sitten yksi kerrallaan esimerkiksi arvojärjestyksessä niille kullekin tehtyihin uusiin kunkin kolikon omaan ositteeseen tai osoitteisiin. Jos siellä on vaikka useita pitkoja niin onko se muutaman millipitkon palkkio paljon. Kuitenkin niistä forkkikolikoista on mahdollisuus saada sen verran että siirtokulut on mitättömän pieni menoerä.
Ja niiden realisointi toiseksi, esim pitkoksi jos niin haluaa kannattaa pitää omassa hallinnassa. Silloinhan itse päätät millä hinnalla ja milloin ne vaihdat.

Työ vaatii hiukan tarkkuutta mutta on varsin tylsää ja suoraviivaista puuhaa ja aikaakin hiukan kuluu.

Itse en edes viitsinyt ottaa muita talteen kuin BCH ja BTG ja niissä taas ei tarvi murehtia siirtokustannuksia.
Uusien BTC osoitteiden kanssa kannattaa miettiä käyttääkö uusia 3 alkavia seqw osoitteita vai vanhoja. Itse päädyin vanhanaikaisiin koska en osaa ennustaa käykö 3 alkavat kaikkiin minun tarkoituksiin nyt ja myöhemmin.

BCH osalle on annettu aika hyvä ennuste tulevaisuuteen joten hodl ja väliaikana, esim vuoteen, ei kannata edes katsoa kurssia jos epäilee oman käden heikkoutta.
Heikoista käsistähän kaiken saa nyt liki ilmaiseksi. Kuten hyt näkee paljon tapahtuvan. Kohta saanee hetken aikaa myös pitkoa pilkkahintaan. Kannattaa varata fiiattia tai kultaa valmiiksi jotta on sitten nopee kun alkaa tapahtua.

Pitkoja osoitteista forkkien päältä turvaan siirrellessä kannattaa pitää tietoturvallisuus isolla prioriteetilla. Pitkon arvo on sitä luokkaa että se on rosvot saanut liikkelle eikä kaikenkarvaisiin palveluntarjoajiin ja epämääräisiin lompakko ohjelmiin netin syövereissä kannata oikopäätä luottaa pätkääkään vaikka ne itse todistaisivat itseään luotettaviksi tai olisvat generoineet muutaman sockpuppetin todistelemaan joka onkin hyvä varoitusmerkki…
Ainoa millä minä suostun esim tekemään turvaosoitteita on ns ilmaeristetty erillinen kone joka ei koskaan joudu tekemisiin mitään kautta netin kanssa nyt eikä tulevaisuudessa…
Ja jos en luota bulkkiosoitteita generoivaan softaan heitän privan itse kolikolla, 256 heittoa, lyijykynä ja pala paperia ja ei voi astua edes feikkirandom miinaan osoitegeneroinnissa.