Bittirahan viikkokatsaus

Jaahas se olikin FBI, joka tässä on painanut kursseja alaspäin. Vielä on paljon myymättä.

Hmm, FBI:n lompakoissa kyllä edelleen Silk Roadilta takavarikoidut bitcoinit liikkumatta:

Tiedot llompakoista tuolta:

Eli mitähän bitcoineja FBI muka myynyt jos nuo vielä jäljellä? Ja jos joitakin muita bitcoineja myynyt niin siinä tapauksessa myytävää riittää vielä “joksikin” aikaa…tulee siis hinta tippumaan vielä rajusti ja myyntilaidalle painetta…

Katos vaan, kiitos linkeistä!

Tuollaiset myynnit suoritetaan pörssien ulkopuolella eräänlaisina huutokauppoina. Bitcoin-rahastot, joita on nykyään jo monia, nielaisevat todennäköisesti nuo summat tuosta vaan. Pitää huomioida se, että isoille ostajille on tosi kova juttu jos pääsee ostamaan kunnon siivun markkinahintaan, eikä tarvitse pelätä kurssin luisumista ylöspäin.

Uusi katsaus kehissä.

Viikkokautsaus nr.20

https://bittiraha.fi/content/viikkokatsaus-202014-ebay-harkitsee-tosissaan-bitcoinia-0

Uutta kehissä.

Tällä viikolla on melko rautaista settiä katsauksessa.

Viikkokatsaus 22/2014: Bitcoinin käyttö lisääntyy entisestään

Uutta katsausta pukkaa!

https://bittiraha.fi/content/viikkokatsaus-232014-ebayn-bitcoin-integrointi-l%C3%A4hestyy-ja-tunnettu-r%C3%A4pp%C3%A4ri-astui-bitcoin

Uutta kehissä!

Yhdysvaltojen Bitcoin-huutokauppa ykkösaiheena. Uusi viikkokatsaus kehissä.

https://bittiraha.fi/content/viikkokatsaus-262014-yhdysvaltojen-myym%C3%A4t-bitcoinit-puhuttavat

Kuka näitä viikkokatsauksia laatii? Aika laadukkaita mielestäni. Juttuvinkkinä tiedotteen laatijalle: juuri liikkeelle laskettu FIMKrypto altkrypto.

Viikkokatsauksen laativat tällä hetkellä Bittirahan välittäjä Outi Huotari ja viestintähenkilö Samuli Pahalahti. Itse osallistun katsauksen tuotantoon silloin tällöin myös.

FIMK on mainittu uunituoreessa viikkokatsauksessa: https://bittiraha.fi/content/viikkokatsaus-272014-newegg-euroopan-pankkiviranomaisen-raportti-ja-bitcoin-huutokaupan

[quote=“Technomage, post:33, topic:1142”][quote author=Sijoittaja link=topic=1224.msg17995#msg17995 date=1404551606]
Kuka näitä viikkokatsauksia laatii? Aika laadukkaita mielestäni. Juttuvinkkinä tiedotteen laatijalle: juuri liikkeelle laskettu FIMKrypto altkrypto.[/quote]

Viikkokatsauksen laativat tällä hetkellä Bittirahan välittäjä Outi Huotari ja viestintähenkilö Samuli Pahalahti. Itse osallistun katsauksen tuotantoon silloin tällöin myös.

FIMK on mainittu uunituoreessa viikkokatsauksessa: https://bittiraha.fi/content/viikkokatsaus-272014-newegg-euroopan-pankkiviranomaisen-raportti-ja-bitcoin-huutokaupan[/quote]

Ihan jees FIMK-osuus, vaikka itse olisin toivonut astetta positiivisempaa otetta. Ainakin että olisi kerrottu, miten FIMK poikkeaa aiemmista “kansallisista” kokeiluista.

Kysymys FIMKien vaihtamisesta Bittirahan kautta ei ole nähdäkseni jos-kysymys vaan milloin-kysymys, ja Bittarahan kannalta mitä nopeammin, sitä parempi. Kun lokakuussa alkaa perustulon jakaminen aktiivisesti kiinnostuneille suomalaisille, jotka tykkäävät asioida äidinkielellään, haluaako Bittiraha työntää koko potentiaalisen asiakaskunnan kaikkine rahoiheen ulkomaisiin pörsseihin, vai hyötyä osaltaan FIMKistä?

[quote=“id-entti-tentti, post:34, topic:1142”]Ihan jees FIMK-osuus, vaikka itse olisin toivonut astetta positiivisempaa otetta. Ainakin että olisi kerrottu, miten FIMK poikkeaa aiemmista “kansallisista” kokeiluista.

Kysymys FIMKien vaihtamisesta Bittirahan kautta ei ole nähdäkseni jos-kysymys vaan milloin-kysymys, ja Bittarahan kannalta mitä nopeammin, sitä parempi. Kun lokakuussa alkaa perustulon jakaminen aktiivisesti kiinnostuneille suomalaisille, jotka tykkäävät asioida äidinkielellään, haluaako Bittiraha työntää koko potentiaalisen asiakaskunnan kaikkine rahoiheen ulkomaisiin pörsseihin, vai hyötyä osaltaan FIMKistä?[/quote]

Yritämme pysyä FIMKin suhteen neutraalin skeptisenä, koska meidän saitista on muodostunut eräänlainen kryptomaailman auktoriteetti ainakin täällä Suomessa. Bitcoinin takana voimme hyvin seistä, koska sekä henkilökohtaisella että yrityksen tasolla on paljon kiinni Bitcoinissa ja sen kehityksessä jokatapauksessa. FIMK:ssä meillä ei ole mitään kiinni, mutta se voi aiheuttaa hallaa meidän maineelle jos suosittelemme jotain sellaista mikä sattuukin sitten osoittautumaan sellaiseksi pump & dumpiksi kuten monet muut altcoinit.

FIMKin pitää todistaa hyvyytensä ajan kanssa, sitä ei ole tähän mennessä ansaittu. Tässä vaiheessa saa ja pitää olla skeptinen, se on vain tervettä. Itse olen lähinnä vaan positiivisesti yllättynyt jos FIMKistä tulee menestys, koska kryptorahavallankumous on kuitenkin yksi päämäärä. En vaan itse pidä tässä vaiheessa kovin todennäköisenä, että se tapahtuisi FIMKin kautta.

Mitä tulee palvelutarjontaan niin tuosta tehdään Bittirahan johtoryhmän osalta päätös lähitulevaisuudessa. Meillä on intresseissä tarjota kryptovaluuttapalveluita siltä osin kun niille on kysyntää, joten FIMK-vaihtopalvelu ei ole mitenkään poissuljettu asia.

FIMK-faneille kuitenkin nyt sellainen pieni varoituksen sana jo etukäteen, että tätä forumia aletaan rankalla kädellä moderoimaan mikäli keskustelu FIMKistä leviää tätä enemmän muihin osioihin kuin “muut kryptovaluutat”. Siitä on jo ollut pari lipsahdusta ja seuraavista alkaa sitten reagointi. Tämä on kuitenkin nimenomaan Bitcoiniin keskittyvä forumi ja altteja varten on oma osionsa.

Tämä on Bitcoin-foorumi ensisijaisesti eikä “viikon altti” -foorumi. Alttien pitää ansaita se kunnioitus ennen kuin ne voidaan ottaa yhtä tosissaan kuin Bitcoin. Se, että FIMK on “suomialtti”, ei minun silmissäni vaikuta asiaan yhtään mitään. Joskin täällä tuntuu olevan paljon jengiä joille tuo suomalaisuus on jokin juttu. Itse kun olen mieltänyt kryptovaluutat nimenomaan globaalin rahan ilmentymänä, en täysin ymmärrä pointtia. Lisäksi kun tarkastellaan altcoinien menestystä niin “paikalliscoinit” ovat menestyneet kaikista huonoiten, joten asiaan on syytä suhtautua skeptisesti.

Tätä keskustelua tosiaan ei tarvitse jatkaa tässä, asiasta voi keskustella lisää FIMK-ketjussa. FIMKille muuten voidaan harkita Litecoinin tapaan omaa alaosiota tuonne alttifoorumiin jossain vaiheessa, mutta ei vielä tässä kohtaa.

+1 Technomagelle.
Minuakin on alkanut ärsyttää tämän altcoinin hehkutus useissa ketjuissa.
Nämä altcoin-hörhöt ajavat vain omaa etuaan
naamioituna milloin miksikin.
Kannatan ehdottomasti omaa alaosiota tälle Litecoinin tapaan.

Toiveen mukaan jatkot FIMKin osalta tuolla: https://forum.bittiraha.fi/index.php?topic=2253.msg18036#msg18036

Uutta viikkokatsausta pukkaa: Viikkokatsaus 30/2014: Valtio-omisteinen airBaltic ensimmäinen bitcoinit hyväksyvä lentoyhtiö

Katsausta kehissä taas.

Boom! Uusi viikkokatsaus kehissä.