Bittimania.fi ja Bittilasku

Todelta hienolta näyttää. Tulevaisuutta varten ehdotus :

Paina erityistä mielenkiintoa laskun kirjattavuuteen asiaakaan suhteen.

• Olisi hienoa jos voisin lukea yhtä tarkkaa informaatiota maksun etenemisestä kuin esimerkiksi postin pakettiseurannasta (vastaanotettu/kirjattu/maksettu/yms.).
  • Yhteenveto suoritetuista laskuista verottajaa varten.
  • Mahdollisuus toistuville laskuille. Hyvä väline esimerkiksi vuokran tai kännykän maksamiseen.

On mietittynä jo paljon parannuksia. Kiitos ehdotuksista, pistetään listaan.

Ei vaan ehdi kaikkea kerralla :smiley:

Joku, joka osaa vääntää tuota englantia paremmin kuin minä, voisi käydä kirjoittamassa tuosta bittilaskusta jutun redditiin. Siellä näyttäisi olevan kiinnostuneita… (ensimmäiset kommentit) http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/1j8nq6/if_only_it_would_so_easy_to_buy_bitcoins/

Jos joku tosissaan saa tehtyä järkevän pienen esittelyn(tiivistelmä) linkkeineen yms niin eiköhän siitä tipahda pieni alennuskoodi verkkokauppaan (joka siis tulossa).

Näin bisnesmiehenä epäilyttää jääkö tosta palvelusta sulle itsellesi mitään käteen? Kulut 0,75€ + 1,50%, kun tyypillinen lasku on 50-200€ tienaat siitä 1,5-3,75€, pyöristetään hieman eli keskimäärin muutama euro.

Alle 5€ takia joudut maksamaan verkkopankista laskun manuaalisesti lähetellä sähköposteja siakkaille ja sitten jatkuvasti pyörittämään rahaa Bitcoin-pörssin ja pankkitilin välillä. Aika paljon työtä muutaman euron takia.

Paljonko sitten tilauksia tulee päivässä? No ehkä muutama kun ei Suomessa niin isoa markkinaa tälle ole, eli teet ehkä kympin tai pari päivässä noin tunnin työllä. Lisäksi vielä kirjanpito, jolle Bitcoin-pörssi ja rahojen edestakainen siirtäminen tuo paljon tositteita. Mainoskuluja en edes ota huomioon, koska ne söisi koko katteen heti pois.

Potentiaalia toki, on mutta vain volyymissa. Eli pitää liikuttaa yli 10k€ päivässä jotta tämä olisi edes jotenkin kannattava, ja silloinhan tästä tulee lhes kokopäivätyö tai pitää palkata joku hoitamaan laskuja, eli taas syö muita mahdollisia tuloja. Ja sitten jos palvelu oikeasti tulee suosituksi niin sitten ilmestyy kilpailijoita jolloin pitää ajaa komissiota alas. Lisäksi koko homma pitäisi saada automatisoitua, mikä voi olla hankalaa kun puhutaan pankkimaksamisesta (sitä kai ei pysty automatisoimaan, muuten koko pankkiturvallisuus heikentyy?)

Älä ota tätä kritiikkinä, loukkauksena tai muuten negatiivisena kommenttina, kunhan vaan laskelmia teen. Näin Bitcoin yhteisön ja käyttäjien kannalta tosi hyvä palvelu, valitettavasti tolla ei vaan hirveästi rahaa tee. Korjaa toki jos olen väärässä :wink:

Itse olen kanssa miettinyt jotain Bitcoin bisnestä, kun itselläni on jo IT/media-alan yritys pyörinyt muutaman vuoden. Mutta valitettavasti ne tuppaa kaatumaan jo ideatasolla siihen ettei rahallisesti ole järkeviä tai sitten mennään sellaiseen bisnekseen missä kilpailu on jo niin vahvaa että tarvitaan aikamoisia panostuksia oman markkinaosuuden saavuttamiseen. Jos on ideoita tai tarvitset bisneskumppania, niin heitä viestiä (mulla löytyy aika paljon osaamista ja suhteita myös ulkomailta).

Ihan valideja pointteja. Ei tämä todellakaan mikään kultakaivos ole, vaikka kuinka paljon hommaa automatisoisi. Siinäkin tulee raja tosiaan vastaan turvallisuuden takia. Pitäisi perustaa hyvin pitkälle automatisoitu bitcoinien osto- ja myyntipalvelu Bittirahan tapaan, jos rahaa haluaa. Saa nähdä mitä tulevaisuudessa tapahtuu :wink:

Suurin syy palvelun kannattavuuteen tällä hetkellä on se, että minulla on osaaminen hoitaa kaikki ihan itse. Todellisuudessa kymmenenkin laskun maksaminen kaikkineen sähläyksineen vie alle tunnin. Bitstampin kulut ovat myös minulle 0%. En osaa sanoa kauanko se unelmadiili jatkuu.

Varmasti otan yhteyttä :slight_smile: Thanks.

Onko sulla treidauskulutkin 0%, ainakin sivuilla ilmoitettu minimi on 0,20%… Miten sait neuvoteltua noin hyvät diilit?

[quote=“archangelus, post:28, topic:1035”][quote author=Rider link=topic=1107.msg8203#msg8203 date=1375823738]
Bitstampin kulut ovat myös minulle 0%. En osaa sanoa kauanko se unelmadiili jatkuu.
[/quote]

Onko sulla treidauskulutkin 0%, ainakin sivuilla ilmoitettu minimi on 0,20%… Miten sait neuvoteltua noin hyvät diilit?[/quote]

Oon auttanut Bitstampin kääntämisessä ja jeesannut vähän muissakin pienissä asioissa. Ei tuo diili valitettavasti ikuisuuksiin kestä :frowning: Kääntämisestä taisi saada viikon ajaksi nollakulut sataa käännettyä sanaa kohden.

Sekin hyvä: BitStampissa usein osto ja myynti toimeksiantojen välillä on jopa kymmenen sentin ero. Ostat ja myyt samaan aikaan Bitcoineja niin teet tyhjästä rahaa, muille tämä ei ole mahdollista kun treidauskulut syövät tuon pienen eron.

Traidaamalla 100 BTC kymmenen sentin erolla tienaat 10€, päivässä voit hyvin liikuttaa muutaman tuhannen Bitcoinin päivässä (riippuen toki paljonko sulla coineja käytössä, kauaunko jaksat istua koneen edessä ja miten kurssi etenee) eli tienaat tästäkin paremmin kuin Bittilaskusta ;D

Hieno palvelu, kiitos siitä mutta tuo laskun eräpäivä ? laitetaanko siihen laskussa oleva eräpäivä vai sen päivän minkä haluaa niinkuin pankissa eli heti maksuna eikä vasta eräpäivänä ?

Toiveena olisi viivakoodin lukumahdollisuus kun ei noita numerosarjoja jaksa kukaan näpytellä ja äkkiä tulee virheitä.

[quote=“archangelus, post:30, topic:1035”]Sekin hyvä: BitStampissa usein osto ja myynti toimeksiantojen välillä on jopa kymmenen sentin ero. Ostat ja myyt samaan aikaan Bitcoineja niin teet tyhjästä rahaa, muille tämä ei ole mahdollista kun treidauskulut syövät tuon pienen eron.

Traidaamalla 100 BTC kymmenen sentin erolla tienaat 10€, päivässä voit hyvin liikuttaa muutaman tuhannen Bitcoinin päivässä (riippuen toki paljonko sulla coineja käytössä, kauaunko jaksat istua koneen edessä ja miten kurssi etenee) eli tienaat tästäkin paremmin kuin Bittilaskusta ;D[/quote]

Öö? Eihän se iso ero (spreadi) tarkoita muuta ku että on vaikeampi tehdä sitä fyrkkaa :stuck_out_tongue: myyntihinta katsotaan bideistä ja ostohinta askeista. Markkinahinta (=viimeisin toteutunut kauppa) on yleensä näiden välissä.

[quote=“Juh1S81, post:31, topic:1035”]Hieno palvelu, kiitos siitä mutta tuo laskun eräpäivä ? laitetaanko siihen laskussa oleva eräpäivä vai sen päivän minkä haluaa niinkuin pankissa eli heti maksuna eikä vasta eräpäivänä ?

Toiveena olisi viivakoodin lukumahdollisuus kun ei noita numerosarjoja jaksa kukaan näpytellä ja äkkiä tulee virheitä.[/quote]

Saat laittaa minkä tahansa eräpäivän siihen. Ota kuitenkin huomioon, että laskua ei oikeastaan ikinä makseta samana päivänä vaan seuraavana tai jopa “ylihuomenna” toimeksiannon tekemisestä. Käytännössä menee seuraavana päivänä maksuun. Jos siis laitat huomenna toimeksiannon niin perjantaina menee maksuun ja maanantaina tai tiistaina vastaanottajan tilillä.

Mietin tuota viivakoodia aikoinaan, koska esim. R-kioski ei hyväksy muita laskuja kuin viivakoodillisia. Mahtaako monella olla tuota viivakoodinlukijaa himassa laskuja varten? Mä en ainakaan tiedä ketään, mutta eihän se mitään kyllä todista. Pistetään kehityslistalle, kiitos!

Juu, tuota laskupalvelua tulee varmasti käytettyä.

Tuo viivakoodinlukija on kyllä ihan ehdoton laskujen maksamisessa, piippaus vaan ja kaikki tiedot on oikein kerralla.

Maksaa muutaman kympin ja nopeuttaa laskun maksua melkoisesti.

Täytyy ehdottomasti lisätä virtuaaliviivakoodille oma kenttä tuonne. Vähän jopa hävettää, etten ole tullut tätä ajatelleeksi :smiley:

Menee kyllä varmaan ensi viikkoon tai viikonloppuun vähintääkin, koska olen juuri lähdössä ansaitulle lomalle.

Suuret kiitokset kaikilla palautetta antaneille!

Näinhän se menee. :slight_smile:

En tiedä onko käytännössä mahdollista integroida e-laskua palveluusi. Uskon että tällöin olisi mahdollista päästä huomattavasti isompiin volyymeihin ja liiketoiminnasta voisi tulla hyvinkin kannattavaa.

Bittilasku ei tällä hetkellä tunnu toimivan. Lomakkeen lähettämisestä ei tule kuittausta, vaan joutuu takaisin bittilaskun ohjesivulle.

Itellalla on tällä hetkellä killerituote tämä netposti. Se on oikeasti todella hyvä.

Siihen kun saisi bitcoinit mukaan.

Kilpurin tekemisessä olisi koodaamista! Konsepti on siinä.

En saa itse ongelmaa esiin. Kerrotko vähän lisätietoja. Selain, Javascript sallittu? Sivu nimittäin ohjaa uudelleen.

[quote=“Cherenkov”][quote author=Rider link=topic=1107.msg8658#msg8658 date=1377098451]

En saa itse ongelmaa esiin. Kerrotko vähän lisätietoja. Selain, Javascript sallittu? Sivu nimittäin ohjaa uudelleen.
[/quote]

En löytänyt mitään ongelmaa myöskään palvelun toiminnasta.[/quote]

Ongelma selvisi taannoin – olin kuin olinkin typottanut palautusosoitteen. Siitä vain ei tullut mitään virheilmoitusta.