Bitstamp orderbook - Päivitetään säännöllisesti!

Paluu Mt. Goxin orderbookiin. Pörssien välinen hintaero on tasoittunut, koska Mt. Goxista saa taas dollareita ulos lähes normaaliin tapaan. Merkittävän backlogin takia viiveet ovat vielä melko suuria sekä dollari- että eurokotiutuksissa, mutta homma toimii.

Kurssin laskiessa orderbookin tilanne on muuttunut huomattavasti. Ostajien puoli on laajassa näkymässä paljon suurempi. Tämä on merkki siitä, että ostajapuolella aletaan valmistautua käännökseen. Putoavaa veistä harva haluaa ottaa kiinni, mutta nyt aletaan olla sitä mieltä, että veitsi on kohta maassa. Eli tarjouksia laitetaan jo valmiiksi sisään viimeistä pudostusta varten, ja toki rahaa on odottamassa helvetisti orderbookin ulkopuolella, kuten yleensä.

Vastaavasti kurssilaskun viileissä tunnelmissa on hyvä muistuttaa, että Bitcoin on vuoden alusta nousussa peräti 400%. Se on samaa luokkaa, kun Bitcoinin nousu vuonna 2011. Vuonna 2012 Bitcoin nousi 200%. Itse olen sillä linjoilla, että Bitcoin tulee lopettamaan vuoden 2013 nykyistä hintaa korkeammalla, mutta se jää nähtäväksi.

7.7.2013 klo 14:45

Bitcoin teki tällä viikolla merkittävän korjausliikkeen ylöspäin, ja kurssi kävikin peräti yli 100:ssa dollarissa. Nyt on hyvin mielenkiintoinen tilanne. Yleinen näkemys markkinatilanteesta tuntuu olevan kaksijakoinen, eli sekä optimistista että pessimististä näkökulmaa löytyy tässä kohtaa.

Minä en osaa sanoa kumpi skenaario toteutuu, mutta vaakakuppini kallistuu hieman optimistisen skenaarion puolelle. Lyhyelläkin tähtäimellä siis. Pidemmällä tähtäimellä tilanne on tietysti paljon yksinkertaisempi, jos uskoo kryptovaluuttoihin niin näkemys lienee hyvin optimistinen.

Minun suosikkitreidaajani mukaan positiivisen skenaarion merkki olisi ensin nousu 108:n dollarin tienoille, sitten lasku 100:n dollarin tienoille ja tukitason testaus, ja siitä uusi nousu $120:n tienoille. Vaihtoehto eli negatiivinen skenaario tarkoittaa sitä, että sataa dollaria ei lähiaikoina ylitetä voimakkaasti, vaan kurssi pysyttelee alapuolella, ja laskee nykyisestä jonkinverran.

Tuleva viikko on spekulatiivisessa mielessä hyvin mielenkiintoinen. Mielipiteet ovat jakautuneita, mitä käy?

14.7.2013 klo 12:00

Julkaisimme aiheeseen liittyvän kyselyn: https://bittiraha.fi/

alkaako taas tulemaan orderbook päivityksiä nyt kun näyttää olevan vipinää kurssissa? :slight_smile:

Voisin laittaa tulemaan kohta. Vaihdan tämän tosin Bitstampin orderbookiksi pysyvästi, se on paljon relevantimpi kuin Gox nykyään.

Pitkästä aikaa uutta orderbookkia. Tästä lähtien päivitykset tulevat aina Bitstamp-pörssistä, koska se kuvaa tällä hetkellä parhaiten bitcoinien todellista arvoa.

Ensi viikko on todella mielenkiintoinen. Saa nähdä mitä tapahtuu, ylittyykö $200?

Bitstamp 20.10.2013 klo 20:50

Nyt se on menoa! BTC China teki uuden huipun jo aiemmin tänään ja johtaa edelleen 24h volyymissä. Nyt Bitstamp ja Gox seuraavat perässä. Bitstampissa $180 ja Goxissa hipoo jo kahtasataa.

Bitstamp 21.10.2013 klo 14:55

Rallallaa. Olen nyt piinannut fb-frendejäni päivittäin ja kehottanut ostamaan bitcoineja. Kun bitstamp nousee yli 200:n, täytyy lopettaa. Vielä tässä kuussakin sain palautetta ihmiseltä, joka oli ostanut bitcoineja minulta 240 €:lla viime keväänä, että “oli vähän kallista” - ikään kuin minä olisin vastuussa heidän ajoituksestaan vaikka kaupan vastapuoli olinkin. Nyt voi ehkä toivoa, että valistustyö kantaa hedelmää ja tänään kuulevat ostavat alle 1000:lla, mikä pitäisi olla pitkällä aikavälillä erinomainen entry price.

^ Heh, kait kunnon myyntitykkinä tarjosit position laajentamista riittävällä siivulla hintaan $65, jolloin breakeven leveliksi tulisisi siedettävät $120-130? :o

Eiköhän palaute ole tullut ihan aiheesta. Sulla meni keväällä aika lujaa, eikä bitcoinin hinta käynyt missään vaiheessa noin korkealla. Huiput oli 200€ ja sekin oli niin selvä kupla kuin vain olla ja voi.

Kun kurssi oli $65, minulla oli muuta tekemistä, mutta onneksi coineja myy suomessa muutkin kuin minä ::slight_smile:

Kiinassa mennään jo yli $212.

Goxi ja Kiinan pörssi ovat jo yli kahdensadan lukemissa, nyt on Stamppikin lähellä.

Bitstamp 22.10.2013 klo 15:05

Mitenkäs nuo veroasiat nyt menee eli onko oma fiat-pankkitili Suomessa ratkaisevassa asemassa? Siis että viranomaisia ei kiinnosta se mitä tapahtuu pörssissä esim. BitStampissa, jolla on Sloveniassa fiat-tili vaan kiinnostaisiko viranomaisia jos Suomen tilille ilmestyy suuria eurosummia Sloveniasta?

Tottakai se on selvää, että Ferraria ei kannata mennä ostamaan, mutta mites nuo pelkät tilitiedot?

[quote=“gandhibr, post:334, topic:271”]Mitenkäs nuo veroasiat nyt menee eli onko oma fiat-pankkitili Suomessa ratkaisevassa asemassa? Siis että viranomaisia ei kiinnosta se mitä tapahtuu pörssissä esim. BitStampissa, jolla on Sloveniassa fiat-tili vaan kiinnostaisiko viranomaisia jos Suomen tilille ilmestyy suuria eurosummia Sloveniasta?

Tottakai se on selvää, että Ferraria ei kannata mennä ostamaan, mutta mites nuo pelkät tilitiedot?[/quote]

Tämä kiinnostaa minuakin.

Yksi vaihtoehto on anonyymi prepaid-pankkikortti jonka voi ostaa vaikka kioskista. Jokaisella kortilla on oma bitcoin-osoite johon coineja siirtämällä korttifirma vaihtaa ne fiat-rahaksi. SItten korttia voi käyttää kaupoissa ja automateissa ympäri maailmaa.

Kortin häviämisen tai varastamisen varalta mukana voidaan toimittaa myös tunnus, jonka esittämällä korttifirma vaihtaa kortilla olevat fiatit takaisin bitcoineiksi ja palaittaa ne osoitteeseen, josta ne alunperin sinne tulivat. Tämä voidaan toteuttaa myös automaattisesti jonkin tietyn määräajan kuluessa kortin aktivoimisesta.

Toki helpoin tapa on ladata korttia bitcoineilla vain pienillä summilla kerrallaan.

Ja koska kortti on anonyymi, niin kukaan ei tiedä mitään. Matkaillessakin mukava kun ei tarvitse kuljettaa muitakortteja eikä käteistä mukanaan.

Voi hyvä bisnes, mutta valtiot ei varman tykkää.

Tällainen kortti oli tarjolla, mutta ei tainnut olla kuitenkaan anonyymi.

Missähän vaiheessa tuo nyt menee. Yritys on kyllä olemassa
https://bitcurex.com/
Mutta kortista ei ole tietoa.

eikös kimdotcomilla ollut suunnitteilla bitcoin maksukortti ?

[quote=“kesämies, post:335, topic:271”]Voi hyvä bisnes, mutta valtiot ei varman tykkää.[/quote]eiköhän se poliisi tule jututtamaan jos noita anonyymejä kortteja alkaa joku tyhjäämään oikein urakalla. Automaateilla ja kaupoissahan on kameratkin.

“Verosuunnittelu” ja rahan piilottaminen ulkomaille taitavatkin sitten olla ihan maan tapoja jo suomessakin…

Nyt meni Bitstamppikin yli $200! All time high ei ole enää kovin kaukana. Huhtikuussa huippu oli Bitstampissa $259 ja Mt. Goxissa $266.

Bitstamp 23.10.2013 klo 21:30

Oujee, kauniita lukemia! Malttaakohan tässä lainkaan nukkumaan kun on kerrankin kiintoisaa ohjelmaa ruudulla seurattavaksi?

Rupesin opiskelemaan MetaTrader 4:n käyttöä, pystyisikö sen jotenkin naittamaan yhteen BitStampin kanssa? Toimii ainakin BTC-E:ssa, mutta toi brokerin komissioprossien logiikka ei ole ihan vielä avautunut mulle. Mulla on ihan vaan demotili, mutta komissiot otetaan tietty lelurahoista vastaavasti kuin oikeista. Trailing stop-lossit on varsin hyödyllisiä jossei halua päivystää päätteen ääressä 24/7.

Ehkä seuraavassa vaiheessa alan virittelemään omia strategioita ja roboja.

Nousee vaan. All time high lähestyy.

Bitstamp 4.11.2013 klo 15:25