[quote=“Rider, post:58, topic:942”]1) Haluan myydä laitteita EU:n ulkopuolella ja vähentää arvonlisäveron
2) Firma ostaa 0% alv mainerit ja myy louhitut coinit. Kaikki sähköt yms. voi vähentää ja veroa maksetaan vain firman voitosta (palkkojen ja muiden jälkeen). Tämä on paras tapa louhia ammattimaisesti. Useamman kymmenen tuhannen farmilla ei pysty louhimaan opiskelijakämpässä ja jättämään veroja maksamatta.
Mä ainakin haluan kuitin, vaikka ostaisin itselleni. Mites todistat myöhemmin ostaneesi yhtään mitään, jos sinulla ei ole myyjältä saatua kuittia. Takuut ja muut? Ei nyt pahalla, mutta mitä porukka oikein ajattelee, kun eivät kuittia halua :D[/quote]ei ollut niin syyttävästi tarkoitus sanoa. Mulle vaan tulee alvien vähentämisestä aina mieleen pari pohjanmaalaista maatalousyrittäjää, jotka ostaa EU-tuilla kersalleen mopoauton ja lyövät siitäkin vielä kuitin kirjanpitoon firman kuljetuskalustoksi ettei vaan tulis maksettua veroa.
Kunhan tökkäsin, mutta ihan samaa mieltä olen tuosta kuittiasiasta periaatteessa.
[quote=“punin, post:54, topic:942”]Chippi kellottuu automaagisesti jännitteen mukaan. Kellotus on mahdollista vaihtamalla regulaattori mutta menee kolvaamiseksi.[/quote]Kerkiätkö/haluatko kertoa mitä regulaatoria käytit, ja sitä ohjaavan vastuksen arvot? Jos olet testanut tai voit muuten suositella jotain isompaa regulaattoria, sekin tieto erittäin tervetullutta
Himottaisi kovasti puristaa laitteesta kaikki irti pariksi ekaksi kuuksi, kun mainaus vielä ilmeisesti kannattaa hyvin.
Ostin itsekin vähän pientä ja vähän isompaa. Ostin jokaista valmista mineria vähintään yhden kappaleen Jännä nähdä miten hyvin toimitusajankohdat osuu kohdilleen, ei parane paljoa muuten viivästellä, koska hinnoittelu perustuu toimitusaikoihin.
Hienoa kun noi yrityksen tietoasiat on kunnossa. Osaatko sanoa milloin saa taas 25Gh vehkeitä? Täältä lähtee tilaus jos vaan laitetta saa.
Tosin jos jollain on isommasta jotain kimppasuunnitelmia niin voisi olla kiinnostunut.
[quote=“Nuutti, post:71, topic:942”]https://products.butterflylabs.com/homepage/5-gh-s-bitcoin-miner.html
Osaako joku sanoa meniskö tämmösen saamiseen hirveesti yli kaks kuukautta jos nyt tilais.[/quote]
20.05 oli menossa 23.06.2012 tilaukset.
Nyt eletään 10.07, eli noin 50 päivää menny-> toimituksessa 24.09.2012 jalopenot.
Vauhti on noin 1,8 päivän tilaukset/päivä.
Jos vauhti säilyy tänään tilatun jalopenon saat: tadaa: JOULUKSI!!!
Jos otetaan tuoreempi aikaväli:
11.06 oli menossa elokuun 14/2012 tilaukset.
09.07 oli 24.09.2012 tilaukset.
Asiaan vaikuttaa miljoonaa seikkaa. Ensimmäisinä päivinä oli laitteita tilattu jumalaton määrä.
Loppuvaiheessa porukka rupes perumaan tilauksia koska ei kuulunu niistä mitään.
Ihan ekat tilaukset jäi perumatta koska oli aina olemassa “jos se sittenkin tulis nopeasti”.
En usko että saat tuota laitetta järkevässä aikavälissä.
Onkohan täälä kreizi ihmistä joka lainaa mulle 150 bitcoinia
BitFuryn chippien tilaamiseen? Ne ku eivät ole loppuunmyydyt USA verkkokaupassa…
Mulla on jo kasauskin sovittu burnin kanssa.
Tervehdys, ja kiitos kaikille tilauksista! Tilauksia on tullut ovista ja ikkunoista ympäri maailman. Tällä hetkellä hoidan yksin kaiken kommunikaation, tilausten hallinan, ongelmanratkaisun, jne. jne. jne., joten kiitän kärsivällisyydestänne, kun en ihan heti ehdi kaikkiin pyyntöihin vastata. Palkkasin apuvoimiksi englanninkielisen ystävättäreni, ja hänen pitäisi aloittaa alkavalla viikolla…
Tuotantopuolella homma etenee lupaavasti, ja tällä hetkellä ei ole mitään syytä olettaa ettemmekö kykenisi pysymään luvatussa aikataulussa.
[quote=“kAUha, post:76, topic:942”]Odottelen jo innolla omaa Starter Kittiä! Muutama asia jäi nyt kuitenkin askarruttamaan.
Jos ymmärsin oikein niin omasta takaa tarviksee vain atx virtalähteen? Haluan olla valmiina kun paketti saapuu.
H-Boardeja ostamalla saa Starter Kittiä päivitettyä? Helppo homma lisätä?
Miten laite yhdistetään internettiin? Wlan vai kaapeli?
Miten kellotus käytännössä tapahtuu eli miten jännitettä nostetaan? Tarkoitus olisi “takoa kun rauta on vielä kuumaa”.
Kiitos vastauksista jo etukäteen![/quote]
Kyllä. Valmiiksi konfiguroitu Raspberry Pi hoitaa hostin virkaa.
Kyllä. Tökätään vaan kiinni Master Boardiin, joka siis Starter kitissä mukana.
Molemmat pitäisi onnistua.
Ei voi mitään säädintä kääntämällä kellottaa, vaan sun pitäis modata ihan rautatasolla. Evää takuun, eikä varmasti onnistu ihan joka jampalta. Kannattaa olla tyytyväinen, että on edes se alasin ja leka käytössä
Joku korjatkoon, jos olen väärässä. Toivottavasti en, hävettäisi todella paljon.
BFSB kaupasta: Raspberry Pi Model B with SD card and software preinstalled
http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals#USB_3G_Dongles on listattuna toimivia mokkuloita. Wifi on sinänsä helpompi, koska ne USB antennit toimivat esim. wheezyssä ihan ilman mitään ajurien asennuksia. Täytyypä testailla RasPilla, josko saisin jonkin mokkulan toimimaan (huono valikoima minulla).