Louhintaa yritetään

Ootko harkinnut multipooli pilvilouhijaa? CEX.IO On kans yksi hyvä. Mulla on yksi pienitehoinen lohko louhimassa. :slight_smile: Täytyy vaan tehoja nostaa, jos meinaa saada homman kannattamaan.

Näin ajatteli moni vuosi sitten ja myi Litecoin-riginsä pois. Sitten tuli marras-joulukuu, Litecoinin arvo kymmenkertaistui kolmessa(?) viikossa ja Dogecoin tuli heti perään 50€ päivätuottoineen per näyttis.

Mutta tosiaan mainstream GPU-louhinta käytännössä kuoli jo alkuvuodesta ja omakohtaisesti toivon, etten “joudu” enää ikinä käyttämään GPU-rigejä. Silloin kun kaikki louhivat vain Liteä homma vielä jotenkuten menetteli, mutta vuodenvaihteen maniassa eri altcoinien kurssien seurailussa ja uusien kolikkolaunchien vahtimisessa meni ikä ja terveys. Ihan epäinhimillistä puuhaa ja onneksi itse hankkiuduin siitä eroon vaihtamalla GPU:t helmikuun jälkeen Antminer S1:iin. Toivottavasti GPU-louhinta siis pysyy mahdollisimman kannattamattomana vaikka yksi R9 290 vielä konepellin alta löytyykin ;D

[quote=“ComaWombat, post:22, topic:2076”][quote author=Koppimopo link=topic=2267.msg19853#msg19853 date=1410614772]
Joo ei GPU-louhintaa enää koskaan.[/quote]

Näin ajatteli moni vuosi sitten ja myi Litecoin-riginsä pois. Sitten tuli marras-joulukuu, Litecoinin arvo kymmenkertaistui kolmessa(?) viikossa ja Dogecoin tuli heti perään 50€ päivätuottoineen per näyttis.

Mutta tosiaan mainstream GPU-louhinta käytännössä kuoli jo alkuvuodesta ja omakohtaisesti toivon, etten “joudu” enää ikinä käyttämään GPU-rigejä. Silloin kun kaikki louhivat vain Liteä homma vielä jotenkuten menetteli, mutta vuodenvaihteen maniassa eri altcoinien kurssien seurailussa ja uusien kolikkolaunchien vahtimisessa meni ikä ja terveys. Ihan epäinhimillistä puuhaa ja onneksi itse hankkiuduin siitä eroon vaihtamalla GPU:t helmikuun jälkeen Antminer S1:iin. Toivottavasti GPU-louhinta siis pysyy mahdollisimman kannattamattomana vaikka yksi R9 290 vielä konepellin alta löytyykin ;D[/quote]
Kyllä mä kans nauroin partaani vuosi sitten kun sai pilkka hintaan GPU matskua LTC-louhintaan ja tili oli mukava tosiaan loppuvuodesta ja onneks älysin myydä kaikki pois tammi-helmikuun vaihteessa. Hyvä oli säkä silloin.
Tuli vaan tehtyä se munaus että lopetin silloin kryptojen seuraamisen kuukausiksi ja putosin aivan asic:en kehityksen kyydistä ja nyt sitten opeteltu alusta koko homma S1 ja S3:ten kanssa ::slight_smile:

Okei eli GPU-louhinnan voi siis heti suosiolla unohtaa. Mites tommonen scrypt-louhija saadaan louhimaan? Liitetään tietokoneeseen jossa on mainausohjelma?

Onko toi AVSstore sellanen paikka missä voi tinkiä? :slight_smile: Oletan myös että on hyvin luotettava paikka?

[quote=“Alpha Monkey, post:24, topic:2076”]Okei eli GPU-louhinnan voi siis heti suosiolla unohtaa. Mites tommonen scrypt-louhija saadaan louhimaan? Liitetään tietokoneeseen jossa on mainausohjelma?

Onko toi AVSstore sellanen paikka missä voi tinkiä? :slight_smile: Oletan myös että on hyvin luotettava paikka?[/quote]
Luotto AVS:iin 100% ja sieltä saa selkeät neuvot laitteen käyttöön.

[quote=“Alpha Monkey, post:24, topic:2076”]Okei eli GPU-louhinnan voi siis heti suosiolla unohtaa. Mites tommonen scrypt-louhija saadaan louhimaan? Liitetään tietokoneeseen jossa on mainausohjelma?

Onko toi AVSstore sellanen paikka missä voi tinkiä? :slight_smile: Oletan myös että on hyvin luotettava paikka?[/quote]

Mineri liitetään suoraan reitittimeen taikka modeemiin. Laita sähköpostiin [email protected] viestiä niin katsotaan josko löytyisi sopivaa mineria. Tarkista saatavuudet aina ennen toimituksia ja bitcoineille jos maksaa niin nopeuttaa toimitusta 1-2 pv:llä. Suomen laki on aina kuluttajanpuolella jos tulee ongelmia, mutta takaan 100 % varman toimituksen ja tarvittaessa voin jonkinverran konsultoida.

Ok, hyvä kuulla. Olen lukenut palstoilta että joidenkin paikkojen mainauskoneiden toimitusajoissa on ollut todella suuria viiveitä. Erityisesti noissa ASIC-mainereissa. Tästä siis varovaisuuteni. Mutta joo, pistän tulemaan sulle sähköpostia.

Näissä on paljon kusettajia mukana ja myyvät eioota, joten varovainen pitää olla. Itsellä on minereille oma maahantuonti ja tiedän tarkalleen koska minerit tulee tehtaalta.

Itsekkin suosittelen ostamaan AVS Storesta. En itse asiassa enää tiedä mitään muuta paikkaa täällä mistä saa ostettua louhintalaitteita.

Bitfurylläkään eivät vaivaudu enää vastaamaan yhteydenottoihin ja Seinäjoen kaveri osoittautui kusettajaksi. Ja mitään pre-orderia en enää laita mihinkään.