Louhintaa yritetään

Moeks.
Oon ihan uus louhija ja haluaisin yrittää, vaikka kaikki sanoo että sähkö maksaa enemmän ku saa rahaa. Mutta jos homma toimii (edes vähän) niin olen valmis investoimaan.
Tein itselleni Bitcoin-lompakon, tein tilin BTCguild -pooliin ja sitten louhintaohjelmat ei toimi (tai jossain muualla on ongelma)…

Kokeilin GUIMineriä ja CGMineriä.
Jokatapauksessa GUIMiner sanoo: Problems communicating with bitcoin RPC 1 2 ja connecting… tai starting…
Ja CGMiner näyttää vaan nollaa…

Ideoita?


Liian uusi cgminer jos GPU:lla meinaat mainata. Laita joku 3.7.x. Se cgminer on siirtynyt nykyään tukemaan vain ASIC-juttuja.

Hienoa, Kiitos…
Nyt näkyy jotain numeroitaki… Nytkö se louhii mulle mikromiljoonia?

Mulla olis käytössä 5-8 eri konetta, kannattaisko tämä laittaa kaikille tietokoneille pyörimään?


aivan turhaa louhia bitcoineja.

kannattaa katsella nuita altcoineja niin saattaa jäädä jotain käteenkin

Niin varmasti nyt onkin… Mutta minullakin on nyt perimmäinen ajatus nyt vain kokeilla.
Mikäli saan edes jotain pientä bittirahaa näin louhittua, olen valmis investoimaan noihin ASIC-juttuihin.

ps. sähkö ja netti on ilmaisia :slight_smile:

Ehdoitan GPU:lla litecoinien mainaamista LTCRabbitin poolissa cgminer versiolla 3.7.2. Vaikka LTCRabbit on LTC pool, se mainaa myös vähän muita altcoineja bonukseksi kun niistä saa hyvin rahaa ja nykyään on myös mahdollista mainata X11 darkcoinia sgminerilla. Pidän LTCRabbitissä siitä, että saan maksun aina litecoineina ja siellä on hieno community ja hyvin ohjeita kuinka pool mainaaminen tapahtuu.

Mikäli vuokranantajalta mahdollisesti tuleva palaute ei pelota ja pääomaa löytyy, niin sitten vaan kunnon farmi pystyyn.

Mikä se “kunnon farmi” on?

Itselläni on käytössä useita Asic minereita SHA256 valuutoille ja tietokone louhii scryptiä. Louhimisessa on paljon muutakin mielestäni kuin pelkkää louhimista jos osaa sijoittaa oikein! esim. Multipool ja Cryptsy yhdessä on itselläni käytössä tällähetkellä. Eli ostaa halvalla ja myy kalliilla mentaliteetillä salkaa sitä tuottoakin jonkinverran tulemaan. Itse olen yhdistänyt 1TH minerit (virtalähde 1200w) ja kellotetun AntMinerin S1 samaan viratalähteeseen kaiken tehohyötysuhteen aikaansaamiseksi. Hyvä jos vuokranantajasi maksaa sähkön niin ei muutakun kokeilemaan.

[quote=“Tinke, post:8, topic:2076”][quote author=KryptoNeiti link=topic=2267.msg17177#msg17177 date=1401791277]
Mikäli vuokranantajalta mahdollisesti tuleva palaute ei pelota ja pääomaa löytyy, niin sitten vaan kunnon farmi pystyyn.
[/quote]

Mikä se “kunnon farmi” on?[/quote]

Pitäisi alkuun olla edes 3-4TH Asiceja louhimassa. Arsenaalia pitää harkiten kasvattaa miten sen näkee kannattavaksi. Itse ajattelen sen niin että louhimalla Bitcoinia ja toivomall että arvo nousee merkittävästi, näin ne koneet maksavat itsensä takaisin nopeammin mahdollisesti.

[quote=“AVS Store Oy, post:10, topic:2076”][quote author=Tinke link=topic=2267.msg17180#msg17180 date=1401793381]

Mikä se “kunnon farmi” on?
[/quote]

Pitäisi alkuun olla edes 3-4TH Asiceja louhimassa. Arsenaalia pitää harkiten kasvattaa miten sen näkee kannattavaksi. Itse ajattelen sen niin että louhimalla Bitcoinia ja toivomall että arvo nousee merkittävästi, näin ne koneet maksavat itsensä takaisin nopeammin mahdollisesti.[/quote]

No niinpä tietenkin minä lähdin heti höpisemään altcoineista, vaikka bitcoinia siellä oltiin louhimassa. En kyllä osaa sanoa juuta enkä jaata siihen kannattaako bitcoinin louhintaan enään penniäkään taviksen satsata. My bad.

Mikä laite aloittelijan kannattaa hankkia, mikä ohjelma tarvitaan ubuntuun. Voiko tietokone olla vanha romu, eikö noi mainerit louhi omalla laskentateholla? Ja mitä kolikkoa sitä kannattaa alkaa louhimaan?

[quote=“Tinke, post:1, topic:2076”]Moeks.
Oon ihan uus louhija ja haluaisin yrittää, vaikka kaikki sanoo että sähkö maksaa enemmän ku saa rahaa. Mutta jos homma toimii (edes vähän) niin olen valmis investoimaan.
Tein itselleni Bitcoin-lompakon, tein tilin BTCguild -pooliin ja sitten louhintaohjelmat ei toimi (tai jossain muualla on ongelma)…

Kokeilin GUIMineriä ja CGMineriä.
Jokatapauksessa GUIMiner sanoo: Problems communicating with bitcoin RPC 1 2 ja connecting… tai starting…
Ja CGMiner näyttää vaan nollaa…

Ideoita?[/quote]

Ei toi mainaaminen mullekkaan oikein oo auennut :frowning: Kyllä mä hommaan erillisen yksikön, jos meinaan louhia BTC/LTC. Helpompi konffia, kun selkeä käyttöliittymä . Duunia oon katellu, että saisi ostaa kaikkea siistiä. ??? Veikkaukset pistän tietenkin aina :slight_smile:

Louhinta laitteiston hankintaa harkitessa kannattaa tosiaan tutustua syvällisesti bitcoiniin ja sen ympärillä tapahtuvaan kehitykseen :slight_smile:

Esimerkkejä mistä lähteä liikkeelle:

  • Koita selvittää milloinka uusia, tehokkaampia laitteita on tulossa markkinoille
    Esimerkiksi tällähetkellä laitteiden virransyönti / GH/s & GH/s / hinta suhde on parantunut/paranemassa uusissa laitteissa
  • Koita selvittää / ennakoida valmistajien mahdollinen hintakilpailu
  • Koita laskea / ennakoida bitcoin verkon vaikeusasteen nousemista
  • Pidä silmällä uusia / kehitteillä olevia altcoineja, joissa on joitain “parannuksia” tai ominaisuuksia joita bitcoiniin ei voi implementoida.

Jos sähkön hintaa ei tarvitse ottaa mittareihin mukkaan, on noiden vanhempien laitteiden hankinta mahdollisesti järkevämpää. Vanhemmilla laitteilla GH/s per syöty watti on 2:n tietämillä, kun näillä uudemmilla tuo on 1:n tietämillä. Wanhemmat laitteet ovat luonnollisesti halvempia GH/s per euro.

[quote=“Tinke, post:1, topic:2076”]Moeks.
Oon ihan uus louhija ja haluaisin yrittää, vaikka kaikki sanoo että sähkö maksaa enemmän ku saa rahaa. Mutta jos homma toimii (edes vähän) niin olen valmis investoimaan.
Tein itselleni Bitcoin-lompakon, tein tilin BTCguild -pooliin ja sitten louhintaohjelmat ei toimi (tai jossain muualla on ongelma)…

Kokeilin GUIMineriä ja CGMineriä.
Jokatapauksessa GUIMiner sanoo: Problems communicating with bitcoin RPC 1 2 ja connecting… tai starting…
Ja CGMiner näyttää vaan nollaa…

Ideoita?[/quote]

Just tontakia investoin erilliseen rautaan 180 GHS ja ylikelloitan sen 200 GHS (kesällä sähkönkulutus on isompi, kun joutuu isoja tuulettimia pitää päällä) Selkeä käyttöliittymä, helppo konfiguroida jne.

Toivottavasti noi duunimesta haut tärppää :-\

[quote=“Hannu, post:15, topic:2076”][quote author=Tinke link=topic=2267.msg17170#msg17170 date=1401781937]
Moeks.
Oon ihan uus louhija ja haluaisin yrittää, vaikka kaikki sanoo että sähkö maksaa enemmän ku saa rahaa. Mutta jos homma toimii (edes vähän) niin olen valmis investoimaan.
Tein itselleni Bitcoin-lompakon, tein tilin BTCguild -pooliin ja sitten louhintaohjelmat ei toimi (tai jossain muualla on ongelma)…

Kokeilin GUIMineriä ja CGMineriä.
Jokatapauksessa GUIMiner sanoo: Problems communicating with bitcoin RPC 1 2 ja connecting… tai starting…
Ja CGMiner näyttää vaan nollaa…

Ideoita?
[/quote]

Just tontakia investoin erilliseen rautaan 180 GHS ja ylikelloitan sen 200 GHS (kesällä sähkönkulutus on isompi, kun joutuu isoja tuulettimia pitää päällä) Selkeä käyttöliittymä, helppo konfiguroida jne.

Toivottavasti noi duunimesta haut tärppää :-[/quote]

Jes! Ne saa kans tehtaalla jo ylikellotettua 200 Ghashiin/s.

[quote=“Tinke, post:1, topic:2076”]Moeks.
Oon ihan uus louhija ja haluaisin yrittää, vaikka kaikki sanoo että sähkö maksaa enemmän ku saa rahaa. Mutta jos homma toimii (edes vähän) niin olen valmis investoimaan.
Tein itselleni Bitcoin-lompakon, tein tilin BTCguild -pooliin ja sitten louhintaohjelmat ei toimi (tai jossain muualla on ongelma)…

Kokeilin GUIMineriä ja CGMineriä.
Jokatapauksessa GUIMiner sanoo: Problems communicating with bitcoin RPC 1 2 ja connecting… tai starting…
Ja CGMiner näyttää vaan nollaa…

Ideoita?[/quote]

Laita datapilveen? Paljon helpompi käyttää, se on hyvä lohko olla raksuttamassa. Sen saa reilulla 15 dollarilla loppuiäksi. Hyvä bonus esim työttömälle!
Niitä tulee kokoajan helppokäyttöisempiä ja tehokkaita systeemeitä. :slight_smile:

Minäkin olen pohtinut alkavani GPU-louhimaan Litecoineja ja mahdollisesti myös muita varteenotettavia altcoineja. Täältä olen katsonut ohjeita mainauskoneen rakentamiseen. Ajattelin kuitenkin että jos emolevyksi vaihtaisi tämän ASRockin johon saa menemään kuusi näytönohjainta. Tuohon emoon menee kuitenkin ainoastaan Intel prosessori. Onko tässä tapauksessa AMD:llä ja Intelillä eroa? Näytönohjaimeksi olen kaavaillut R9 290X, TRI-X OC 100361-2SR. Täältä tsekkailin mainaustehoja ja tuo voisi olla hyvä.

Kyllähän vieläkin voi jonkinlaista mainausta tehdä perinteiseen tyyliin, mutta kyydit pitäisi nykyään olla niin kovat jos tuottoa haluaa, että paljon saat laittaa kiinni näyttiksiin, emoon ja powereihin. Suosittelisin mieluummin ostamaan jonkin valmiin scrypt-louhijan vaikka tyyliin tällainen: http://avsstore.fi/fi/bitcoin-altcoinien-louhintalaitteistot-ja-tarvikkeet/3620-litecoin-miner-ltc-6m-scrypt.html (muista tinkiä :wink: ) tai täällä foorumilla on positiivinen kokemus pilvilouhinta paikasta cloud.zenminer.com

Joo ei GPU-louhintaa enää koskaan.