Bitfuryn ASIC-piirit

[quote=“punin, post:40, topic:942”][quote author=ChuOne link=topic=1005.msg7555#msg7555 date=1373004790]
Punin - olet Josh. Jäit kiini.
[/quote]

;D[/quote]
Ouch! :’( :’( :’( :’(
Onks mun tilaus jo peruttu?? :’( :’( :’( :’( :’( :’(
;D ;D ;D ;D ;D

Totuus on se et metabankin hinta oli preorder hinta, ja tilauksia alettiin ottaa siinä vaiheessa, kun ei ollut vielä varmuutta chipin toiminnasta. Olin siinä käsityksessä, että olisin saanut chippejä samaan hintaan tästä ekasta erästä. Markkinoiden imu kuitenkin nosti hintaa.

http://www.bitfurystrikesback.com/about/
Kuka tai mikä on BFSB?
Sekä pinnallinen tarina.

BFSB = BitFuryStrikesBack…
Mikä tarina?

Tämä on ilmeisesti yritys ja Y-tunnus on jossain. Saisko nämä esille by default. Mitään arviota suomalaisista verkkomaksupainikkeista? Kannattaa keskittää jonkun palvelun kautta, pitäis aueta aika nopeasti.

Hmm mihin tämäm keskustelun innostus katosi. Suomesta asic kamaa, thread stickkynä ja kysymykset y-tunnuksista hiljentää kaiken… bittirahalla mitään tietoa tästä kuvioista?

Y-tunnusta ei ole kerrottu. Alv kuitenkin veloitetaan joten eiköhän senkin homman suhteen ole vähintäänkin “paperit sisässä”. Itse uskaltauduin tilaamaan heiltä, kaiken sen informaation pohjalta jota olen matkan varrella projektin eri vaiheista kuullut on oma henkilökohtainen päätelmäni se että kyse ei ole scammista.

Punin on varmaan melko kiireinen juuri nyt. Itsekin uskaltauduin tilaamaan tässä vuoden varrella kuulemani perusteella ja myös bitcointalkin puolelta löytyy itse bitfuryn kannatus tälle firmalle.

No kai teillä nyt joku kuitti on tilauksesta ja siinä näkyy firman nimi ja toivottavasti Y-tunnus? En ole itse vielä tilannut, koska haluan maksaa euroilla. Ihmettelen kyllä miksei kukaan ole laittanut laskustaan epäilijöille screenshottia.

Minä pistin tän stickyksi, koska on juuri nyt hyvin aiheellinen asia.

Ei näy Y-tunnus eikä tullut mitään tietoa tilauksesta sähköpostiin. BFSB sivuilla näkyy tilaustiedot kyllä (mutta ei Y-tunnusta tms).

;D

http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Arvonlisaverotus/Laskua_koskevat_vaatimukset/Laskutusvaatimukset_arvonlisaverotuksess(23291)#5Laskunantovelvollisuus_

http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Arvonlisaverotus/Laskua_koskevat_vaatimukset/Laskutusvaatimukset_arvonlisaverotuksess(23291)#5Laskunantovelvollisuus_

Näihin olisi kiva saada pientä vastausta. Ajattelin ostaa yritykselleni muutaman laitteen, mutta mites vähennän arvonlisäveron ilman kuittia. Pikaista vastausta odotellessa.

Pari kysymystä olis.

Voinko jotenkin seurata tilaukseni etenemistä? Tunnukset tuli kai tehtyä tuonne sivustolle, mutten hoksaa mistä sinne kirjaudutaan.

Onko Starter Kitiä mahdollista kellottaa kotikonstein, vai loppuuko virtapuolen kapasiteetti?

Mulla näkyy tiedot Shop -> My account, ihan siinä “NOTE! We currently ship to Europe only” -tekstin oikealla puolella.

Kellottamisesta sain vastauksen bitcointalkissa:

[quote=“cscape”]The internal oscillator has a frequency that’s voltage dependent. So, increasing the core voltage is all you have to do to make the chips run faster. At least, that’s the theory. In practice, the board is powered by an integrated regulator with 30A capacity, and fixed voltage by SMT chip resistor. If you increase resistor, voltage goes up, but so does the current, and you’ll risk overloading the regulator. You need to carefully monitor the current.

The 2.7GH/sec result I got with a single ASIC test board required 2.5A, and 0.835V. If you were to attempt that on the whole board, the total current of 40A would exceed the capabilities of the regulator.[/quote]

Heipparallaa,

Pahoittelen etten ole ehtinyt vastaamaan aiemmin kysymyksiin. Sadat mailit, yv:t ja verkkokaupan bugit ja ALV sekoilut ovat työllistäneet tässä vähän liikaa…

Q&A

[ul][li]BFSB = BitFuryStrikesBack[/li]
[li]BitFuryStrikesBack.com on T:mi Punin Design:in tilapäisesti operoima verkkokauppa. Liiketoiminta on tarkoitus yhtöittää erilleen suunnittelutoiminnasta, mutta sitä ei tässä aikataulussa ehditty tehdä. Punin Design:in Y-tunnus on FI13792860. Vastuuhenkilönä toimin minä.[/li]
[li]Verkkopankkimaksut saataneen toimintaan alkuviikosta[/li]
[li]Eikös se Bitpay anna mitään kuittia teille? Noh, voin printata ja laittaa pakettiin mukaan[/li]
[li]Chippi kellottuu automaagisesti jännitteen mukaan. Kellotus on mahdollista vaihtamalla regulaattori mutta menee kolvaamiseksi. En suosittele :)[/li]
[li]Tilauksen seuranta on mahdollista mikäli loit tunnukset. Jos et luonut, joudun ehkä luomaan käsin, että pääset kirjautumaan[/li][/ul]

Kiitosta vastauksista. Minulle kyllä antoi bitpay kuitin.

Minä ainakin meinaan kuitilla jotain sellaista, joka täyttää verohallinnon laskuvaatimukset. Yksityishenkilölle ei nyt varmaan ole mitään väliä, kun ei voi arvonlisäveroa vähentää, mutta minä ajattelin tilailla yritykselleni laitteistoa. Silloin tuo kuitti pitää saada ja oikeastaan ennen laitetta, jotta voin anoa maksetut arvonlisäverot takaisin oikealla kausiveroilmoituksella.

Pistin sinulle punin asiasta jo yksityisviestin. Odottelen tässä parhaillaan, että eurojen kanssa pääsisi tilailemaan, mutta tämäkin olisi mukava saada ensin kuntoon.

[quote=“Rider, post:56, topic:942”][quote author=Meizirkki link=topic=1005.msg7585#msg7585 date=1373126752]
Kiitosta vastauksista. Minulle kyllä antoi bitpay kuitin.
[/quote]

Minä ainakin meinaan kuitilla jotain sellaista, joka täyttää verohallinnon laskuvaatimukset. Yksityishenkilölle ei nyt varmaan ole mitään väliä, kun ei voi arvonlisäveroa vähentää, mutta minä ajattelin tilailla yritykselleni laitteistoa. Silloin tuo kuitti pitää saada ja oikeastaan ennen laitetta, jotta voin anoa maksetut arvonlisäverot takaisin oikealla kausiveroilmoituksella.

Pistin sinulle punin asiasta jo yksityisviestin. Odottelen tässä parhaillaan, että eurojen kanssa pääsisi tilailemaan, mutta tämäkin olisi mukava saada ensin kuntoon.[/quote]en mä mikään verottaja ole, mutta en kyllä keksi mitään syytä miksi muu yritys kuin joku pyraminig tarvitsee bitcoin mainereita? :smiley: että kannattaako sen kuitin perään noin kovaan ääneen huudella? :wink:

[quote=“Meizirkki, post:57, topic:942”][quote author=Rider link=topic=1005.msg7586#msg7586 date=1373144608]

Minä ainakin meinaan kuitilla jotain sellaista, joka täyttää verohallinnon laskuvaatimukset. Yksityishenkilölle ei nyt varmaan ole mitään väliä, kun ei voi arvonlisäveroa vähentää, mutta minä ajattelin tilailla yritykselleni laitteistoa. Silloin tuo kuitti pitää saada ja oikeastaan ennen laitetta, jotta voin anoa maksetut arvonlisäverot takaisin oikealla kausiveroilmoituksella.

Pistin sinulle punin asiasta jo yksityisviestin. Odottelen tässä parhaillaan, että eurojen kanssa pääsisi tilailemaan, mutta tämäkin olisi mukava saada ensin kuntoon.
[/quote]en mä mikään verottaja ole, mutta en kyllä keksi mitään syytä miksi muu yritys kuin joku pyraminig tarvitsee bitcoin mainereita? :smiley: että kannattaako sen kuitin perään noin kovaan ääneen huudella? ;)[/quote]

  1. Haluan myydä laitteita EU:n ulkopuolella ja vähentää arvonlisäveron
  2. Firma ostaa 0% alv mainerit ja myy louhitut coinit. Kaikki sähköt yms. voi vähentää ja veroa maksetaan vain firman voitosta (palkkojen ja muiden jälkeen). Tämä on paras tapa louhia ammattimaisesti. Useamman kymmenen tuhannen farmilla ei pysty louhimaan opiskelijakämpässä ja jättämään veroja maksamatta.

Mä ainakin haluan kuitin, vaikka ostaisin itselleni. Mites todistat myöhemmin ostaneesi yhtään mitään, jos sinulla ei ole myyjältä saatua kuittia. Takuut ja muut? Ei nyt pahalla, mutta mitä porukka oikein ajattelee, kun eivät kuittia halua :smiley:

[quote=“Rider, post:58, topic:942”][quote author=Meizirkki link=topic=1005.msg7587#msg7587 date=1373147486]

  1. Haluan myydä laitteita EU:n ulkopuolella ja vähentää arvonlisäveron
  2. Firma ostaa 0% alv mainerit ja myy louhitut coinit. Kaikki sähköt yms. voi vähentää ja veroa maksetaan vain firman voitosta (palkkojen ja muiden jälkeen). Tämä on paras tapa louhia ammattimaisesti. Useamman kymmenen tuhannen farmilla ei pysty louhimaan opiskelijakämpässä ja jättämään veroja maksamatta.

Mä ainakin haluan kuitin, vaikka ostaisin itselleni. Mites todistat myöhemmin ostaneesi yhtään mitään, jos sinulla ei ole myyjältä saatua kuittia. Takuut ja muut? Ei nyt pahalla, mutta mitä porukka oikein ajattelee, kun eivät kuittia halua :D[/quote]

  1. Vielä kunnon yöunet .
    Verottaja otta jälkeenpäin Eestis 7v. Suomessa 10v.

Vieläpä yksi kysymys: Onnistuuko maksaminen tilisiirrolla? Tämänhän ei nyt luulisi olevan kovin iso vaiva ja sen tilinumeron voisi laittaa siihen laskuun niin sekin hoituisi samalla. Olisin hyvin kiinnostunut tästä, jos ei noita verkkomaksupainikkeita saada alkuviikosta toimimaan.