Bitfuryn ASIC-piirit

Tästä se lähtee:

Nice. Olenkin odotellut tästä projektista tietoja jo pitkään, kun on ollut suomalaisen osallisuus tiedossa.

Olis hienoa, jos Bitfury myisi noita laitteita myös Venäjän ulkopuolelle.

Terveisiä Kiovasta!

Testaamme chippiä parhaillaan. Chipin hash-coret ja niiden tehonkulutus vastaa odottamaamme. Mikäli mitään ihmeellistä kämmiä ei ole päässyt tapahtumaan, chippi toimii ja sen hyötysuhde on n. 0.2J/GHash. Nyt katsotaan vielä mikä on error-rate ja sen jälkeen laitan jonkun sivun pystyyn kiinnostuneita varten.

Tässä vielä muutama kuva

Tekisitkö tota testaus ainoastaan Bitfury Bitbetin varten, vai oletko mukaana nytkin testaamassa?

Mulla on muutama batch 1 minereista tilattu :wink:

[quote=“Cherenkov”][quote author=Nuddi link=topic=1005.msg7088#msg7088 date=1371538851]
Tekisitkö tota testaus ainoastaan Bitfury Bitbetin varten, vai oletko mukaana nytkin testaamassa?

Mulla on muutama batch 1 minereista tilattu :wink:
[/quote]

Mitä kautta olet tilannet nuo laitteet?[/quote]

Bitcointalkin puolella oli noita pass-througheja eli he tilaavat omalla nimellään ja lähettävät laitteen sitten Venäjältä eteenpäin.

[quote=“Nuddi, post:5, topic:942”]Tekisitkö tota testaus ainoastaan Bitfury Bitbetin varten, vai oletko mukaana nytkin testaamassa?

Mulla on muutama batch 1 minereista tilattu ;)[/quote]

No mä lähinnä autoin vanhaa ystävää, kun meni se aikataulu tehtaan tupeksinnan takia aika tiukaksi. Eikä Tytus eikä Bitfury päässy kumpikaan lähtemään sinne perhesyistä.

Täällä me istutaan hikisissä olosuhteissa ja ratkotaan viimeistä visaista pulmaa. :slight_smile: Tänään pitäis tulla tolkku todellisesta hashratesta ja error-ratesta. Mä otan varmaan yhden protoboardin mukaan ja koetan saada oman versioni lopullisista piirilevyistä työn alle heti Juhannuksen jälkeen. Kaikki valmistus ois tarkoitus pitää Suomessa. Saiskohan sitä jonku semmosen avainlippu-merkin niihin :slight_smile:

No niin. Chippi toimii. Koetan saada jonkun formin pystyyn, jolla voi kertoa millaisista määristä tai millaisista tuotteista on kiinnostunut. Tarkoituksena on tarjota chippejä, piirilevyjä, kasattuja piirilevyjä ja LämpöSampo -nimistä “lämpöpatteria” omakotitaloissa asuville.

Suorituskyky vähintään (testattu aidolla datalla, ei simulaatio):
0.596 V, 78 Mhz, 0.6 Amps, 0.36 W, 100 tasks sent, 145 solutions got, COP is 1.0, Ideal 0.91 GH/s, Real 0.91 GH/s, 0.39 W/Gh/s
0.596 V, 45 Mhz, 0.39 Amps, 0.23 W, 100 tasks sent, 145 solutions got, COP is 1.0, Ideal 0.52 Gh/s, Real 0.52 Gh/s, 0.44 W / Gh/s
0.596 V, 96 Mhz, 0.725 Amps, 0.43 W, 100 tasks sent, 143 solutions got, COP is 0.986, Ideal 1.12 Gh/s, Real 1.1 Gh/s, 0.39 W / Gh/s
0.7 V 140 Mhz 1.2 Amps 0.84 W 100 tasks, 143 solutions got, COP is 0.986, Ideal 1.63 Gh/s, Real 1.6 Gh/s, 0.52 W / GH/s
0.8 V 180 Mhz 1.87 Amps 1.49 W 100 tasks, 139 solutions got, COP is 0.958, Ideal 2.093 Gh/s, Real 2 Gh/s, 0.75 W / GH/s
0.9 V 214 Mhz 2.62 Amps 2.36 W 100 tasks, 132 solutions got, COP is 0.91, Ideal 2.48 Gh/s, Real 2.26 Gh/s, 1.04 W / Gh/s.

Suorituskyky parantunee tästä, kunhan saamme kunnollisen piirilevyn suunniteltua.

[quote=“punin, post:8, topic:942”]No niin. Chippi toimii. Koetan saada jonkun formin pystyyn, jolla voi kertoa millaisista määristä tai millaisista tuotteista on kiinnostunut. Tarkoituksena on tarjota chippejä, piirilevyjä, kasattuja piirilevyjä ja LämpöSampo -nimistä “lämpöpatteria” omakotitaloissa asuville.

Suorituskyky vähintään (testattu aidolla datalla, ei simulaatio):
0.596 V, 78 Mhz, 0.6 Amps, 0.36 W, 100 tasks sent, 145 solutions got, COP is 1.0, Ideal 0.91 GH/s, Real 0.91 GH/s, 0.39 W/Gh/s
0.596 V, 45 Mhz, 0.39 Amps, 0.23 W, 100 tasks sent, 145 solutions got, COP is 1.0, Ideal 0.52 Gh/s, Real 0.52 Gh/s, 0.44 W / Gh/s
0.596 V, 96 Mhz, 0.725 Amps, 0.43 W, 100 tasks sent, 143 solutions got, COP is 0.986, Ideal 1.12 Gh/s, Real 1.1 Gh/s, 0.39 W / Gh/s
0.7 V 140 Mhz 1.2 Amps 0.84 W 100 tasks, 143 solutions got, COP is 0.986, Ideal 1.63 Gh/s, Real 1.6 Gh/s, 0.52 W / GH/s
0.8 V 180 Mhz 1.87 Amps 1.49 W 100 tasks, 139 solutions got, COP is 0.958, Ideal 2.093 Gh/s, Real 2 Gh/s, 0.75 W / GH/s
0.9 V 214 Mhz 2.62 Amps 2.36 W 100 tasks, 132 solutions got, COP is 0.91, Ideal 2.48 Gh/s, Real 2.26 Gh/s, 1.04 W / Gh/s.

Suorituskyky parantunee tästä, kunhan saamme kunnollisen piirilevyn suunniteltua.[/quote]

Erittäin vakuuttavaa. On se Bitfury kyllä ihme tyyppi suunnittelutaitoineen!

Osaatko heittää jotain aikataulua, koska kaavake valmiina? Jää kyllä multa BFL:n chipit tilaamatta, kun kerran tarjolla on moninkertaisesti parempaa vastaavaa.

Mun tiedot peräisin bitcointalkista eli voi tietty olla väärääkin, mutta ekat 320 (suunnilleen) on myyty ennakkoon ja toimitukset alkaa syksyllä. Toimitus vain Venäjälle.

Kuvittelisin siis, että nämäkin menee ennakkomyynnillä ellei me suomalaiset saada jotain etuja :wink:

[quote=“Cherenkov”]Lähinnä vain haen sitä että pitääkö näitä ostella noiden venäläisten proxyjen kautta jotka lähettää ne edelleen vai onko jokin luotettavampi vaihtoehto tarjolla tai tulossa tarjolle? Tässä vaiheessa ei taida olla kovin paljoa luotettavuutta kertynyt kenellekään näistä proxyistä kun laitteita ei ole vielä lähetetty edes heille, saatika sitten heiltä eteenpäin.

Riskit on vaan aika suuret tällaisissa menettelyissä kun se proxy pitelee käsissään hetkellisesti mahdollisesti kymppitonneja tai sitten useita “setelipainokoneita” jos päästään siihen asti tilauksessa.

Näistä piireistä pitäisi jonkun Suomalaisen tai edes eurooppalaisen kasata valmiita laitteita, näihin investoinnin kannattavuus on ihan eri luokkaa kuin piakkoin vanhentuneella Avalon tai ASICMiner/BFL piireillä toteutetuissa laitteissa.[/quote]

Käsitin, että punin olisi se henkilö, jonka kautta me suomalaiset asioitais. Myös jotain juttua oli piirilevyn valmistamisesta Suomessa. En tiedä onko pelkkä koekappale ja massatuotanto toteutetaan halvemmissa maissa. Eiköhän pian saada vastauksia.

Näitä voi tilailla mun kautta kunhan tilaukset aukee taas.
On tosi vanha tuttu joka voi vastaanottaa ne omaan osoitteeseen ja sit mie kävisin hakee.
Mutta veikkaan että löytyy joku helpompi vaihtis.

Ei kyllä näitä ihan suomessa valmistettuna tulee saamaan ja koetan saada ne pihalle kuukauden sisään.

Hienoja uutisia!
Tuun heti Riderin perässä ostojonoon :smiley:

Tässä olen jo jonkun tovin opiskellut foorumeita mainauksen aloittamisen toivossa, mutta tämähän vaikuttaa suorastaan lupaavalta muuhun tarjontaan verrattuna.

Hattua miehelle, ihan kunnioitettava saavutus alkaa tuottamaan asic-mainereita itse täällä Suomessa.

Mekin ollaan täällä kaverini Nuddin kanssa valmiita ostamaan yksikön, kaksi tai kolme, ihan miten vaan :slight_smile: Jos saa näin ehdottaa ja pyytää.

Minkälaista hintaa tällaisesta pyydetään? ??? Kokonaisnopeus ja -sähkönkulutus kiinnostaisivat myös.
Kuukauden sisään ulos? Onko jo kaikki varattu ja tuleeko “liukuhihnalta” vai enemmän tai vähemmän käsityönä?

Lyhyestä virsi kaunis.
T:Antti

Mulla on tiistaina palaveri piirilevysuunnittelijan ja -valmistajan kanssa. Lupasivat onnistuvan parissa viikossa, mutta laitoin vähän bufferia. :slight_smile: Aina voi toki viivästyäkin syystä tai toisesta.

En uskata tässä vaiheessa luvata mitään tarkempaa spekseistä. Hinta tulee todennäköisesti olemaan aika lailla linjoissa Metabankin boardien kanssa per GH/s.

[quote=“punin, post:18, topic:942”]Mulla on tiistaina palaveri piirilevysuunnittelijan ja -valmistajan kanssa. Lupasivat onnistuvan parissa viikossa, mutta laitoin vähän bufferia. :slight_smile: Aina voi toki viivästyäkin syystä tai toisesta.

En uskata tässä vaiheessa luvata mitään tarkempaa spekseistä. Hinta tulee todennäköisesti olemaan aika lailla linjoissa Metabankin boardien kanssa per GH/s.[/quote]

Taitaa tulla pieni ASIC-huuma Suomeen :smiley: Täytyypä ruveta tyhjentelemään cold walletteja…

tämähän kuulostaa hienolta! toivottavasti tulee reilulla kädellä myyntiin sillä näille on kyllä kysyntää :slight_smile: