Kurssin suunta...?

Noniin nassukat, nyt ollaan sitten elokuussa ja kurssi on 7467USD.
Ei tunnu oikein missään, mutta kivalta tuntui kun kurssi nykäisi ylöspäin tuossa aiemmin.
Onkos kukaan muistanut käyttää bitcoineja valuuttana? vai oletteko keskittyneet spekulointiin ja investointi puoleen? Oletteko saaneet uusia käyttäjiä aikaan?

Transactioita on kertynyt 19kpl…
Taisin pakottaa lompakot mm. isälleni ja siskolleni ja lapsuuden ystävälle joita tuli nähtyä käydessä kylässä. Lapsen kummin kanssa terassilla sain maksaa juomani Bitcoineilla, se oli kyllä mukavaa!

Hodlaaminen on kyllä ihan jees, vaan kun tässä yrittää olla malliksi muille, on raskasta jos vastakaikua ei tule. Jonkin verran tuli festareilla kysyttyä ihmisiltä ovatko he kuulleet Bitcoineista :smiley: sain aika mielenkiintoisia vastauksia.

Ylipäätään tällähetkellä Bitcoinien omistaminen aiheuttaa tuntemattomissa reaktion, olen kateellinen tai nauran sinulle.
Ystävät lämpiää ajatukselle kun he kuuntelevat.

Erilaisia walletteja on myös tullut testattua, mm.
Blochain (en suosittele)
BRD (ylivoimaisesti paras)
Greenaddress (käyttää ilmeisesti segwittiä, mutta Brd on silti toimivampi)

Ja toki olen testannut nyt semmoista virtuaalivaluutta lompakkoa kuin Mobile Pay
Mobile Pay ( vähän kyseenalaista arvioida kun en antanut softan käyttää osoitekirjaani) Ihan näppärä, vaikka ainut missä olen saanut ilmoituksen “maksu epäonnistunut” :smiley: mutta pankki maailmassa tämäkin on ihan normaalia.

Semmoista voisi sanoa että elämäni kaikki BTC siirrot ovat menneet perille. Joskus viiveellä mutta aina ovat menneet perille.
Kurssin suunta…?

Lyhyellä tähtäimellä, en kyllä todellakaan tiedä. Pitkällä tähtäimellä eteenpäin mennään ja varmasti ylöspäin. Käyttäjät lisääntyy pikkuhiljaa exponentiaalisesti eli siis valtavaa vauhtia, ihmisten tietämys myös samalla.

Kun on 5 vuotta perehtynyt johonkin aiheeseen, huomaa olevansa 5 vuotta muita edellä…
jos jotakuta kiinnostaa ymmärtää aiheesta enemmän, suosittelen Andreas Antonopouloksen luentoja. Jaksaa vastata kärsivällisesti kysymyksiin.

-Raparperi

$3000-4000 ostellaan 2019 lopun ja 2020 aikana. Näköpiirissä ei ole mitään syytä miksi toimimattoman ja keskeneräisen crypton arvo nousisi eikä laskisi.

jos ei nouse, niin miksi annat sitten edes tuon arvon?

Mainaajat alkaa tekee ympäri maailman tappiota jonka jälkeen ehkä uusi kehityskierros salamaverkkojen kera alkaa olemaan loppusuoralla ja hinta lähtee nousemaan.

Jokainen piikki näyttää olevan entistä matalammalla eli pump n dumppia koko Bitcoin ja jokainen pumppi aina vähän tyrehtyneempi kuin edellinen.

Vieläkö joku hölmö tähän uskoo? Enää en jaksa edes nauraa pyramidihörhöjen “BTC 50k ensi vuoteen mennessä!”-horinoille. Uskottavuus samaa tasoa kuin Onecoinilla.

Aika vaikeata tosiaan uskoa että näillä ostomäärillä mitä pörsseissä sisässä niin saataisiin kovin isoa nousua kun samaan aikaan myyntejäkin tapahtuu.
Bitstampin luvut parilta päivältä suunnilleen suhteessa samat kun esim bitfinexin…

Itse saatan BTC-sijoittajien silmissä vaikuttaa yltiönegatiiviselta ja katkeralta, mutta olen suoraan sanottuna ärsyyntynyt siitä, miten vaikeaa ihmisille on analysoida Bitcoinia objektiivisesti eli puolueettomasti.
Omaa ostosta on vaikea sanoa huonoksi.
Tuntuu että tapahtui kurssille mitä tahansa, BTC-holdaaja saa käännettyä sen päässään positiiviseksi. Hinta laskenut? Terve korrektio ennen nousua. Hinta nousussa? Tämä on se raketti suoraan miljoonaan dollariin ja massa-adoptioon.

taas on kurssia manipuloitu sanon minä, ei ole normaali droppi jos viikossa 1000 euroa alaspäin

Katso tuosta Bitcoinin kurssikehitys, niin saat perspektiiviä ja mielesi rauhoittuu. Logaritminen kurssikäyrä on edelleen erittäin vahvasti bullish.

https://d.tube/#!/v/investing/p32yw0ul

Vahingossa poistui äskeinen viesti. Aikamoinen mutu-video kaverilla siinä

Voisitko perustella?

Litecoin se vaan laskee. Nyt jaksan enää kerran kuukaudessa edes katsoa koko coinbase sijoitusta, kun tuli tuota jälkikasvua joten vaipparalli jatkukoon…Niin ehkä pistän vauvalle oman kryptotilin.
Ei muuta kuin HODL. Olen tosin laittanut osan bittilompakkoon ettei kaikki pörssissä."

Hän jauhaa bullmarketeista eksponentiaalisen graafin pohjalta aivan liian pitkältä aikaväliltä. Graafien tulkitsemisessa tulee käyttää huomattavasti tarkempia arvoja, kuin tarkastella kehitystä vuositasolla. Lisäksi kaverin tietämättömyydestä kertoo esim. se, että hän uskoo btc:n voivan tippuvan 3k tasolle, kun 5,4k on hyvin pitkälti pohja, josta se ei alemmaksi mene (mainaajien kannatavuus).

Minun mielestä kertoo suuresta tietämättömyydestä jos ei pidä ihan normaalina että bitcoinin hinta voi tippua 3k tasolle ja vielä alemmas…

3-4k on täysin mahdollinen. 5.4k on vaan pohja siinä matkalla johon päätä hakataan kuten tähän 6 tuhanteenkin.

Kiitos perusteluista.

Miksi tulee käyttää tarkempia arvoja kuin vuositasoa?

Uskonpa kuitenkin, että Bitcoin voi periaatteessa mennä vaikka nollaan, vaikka mainaamisen kannattavuusraja onkin tuo mainitsemasi, jos vaan kysyntää ei riitä. Jos hinta tippuisi alle kannattavuusrajan, mainereita lopettaisi ja järjestelmä säätäisi vaikeustasoa alaspäin, jolloin yhden Bitcoinin mainaamisen kuluisi vähemmän laskentatehoa, jolloin se olisi halvempaa.

Minkä takia BTC laskenut vuorokaudessa 400 € ? omituinen droppi taas

Pistää väkisin hiukan hymyilyttämään eilinen tekninen analyysi ja hehkutus bittirahan sivuilla :smiley::+1:

111K btc dumppi taholta, jonka lompakko on ollut
koskematon 4 vuotta.

No mutta eihän tekninen analyysi mitään tiedettä ole, joutavaa sanahelinää vain. Ei esim. support- ja resistanssitasoilla ole mitään merkitystä. Kuinkahan monta supporttasoa vaikkapa Nokian osake on rikkonut kun on romahtanut huipustaan noin 66 eurosta nykyisiin lukemiin? Tai kaikki historian aikana konkurssiin menneet pörssifirmat?