Yhden blokin arvo / reward Litecoinissa?

Käytän L3+ laitetta louhimiseen ja poolin laskuri arvioi, että 86% todennäköisyydellä on mahdollista saada yksi blokki louhinnalla kuukauden aikana. Miten blokin arvo LTC lasketaan / muodostuu?

Reward Per Block 25+0.3137 LTC ($6,356.95 USD)

https://www.litecoinpool.org/calc?hashrate=500&speedunit=MH%2Fs&difficulty=3660955.7838378&price=245.45000000&currency=USD&power=800&energycost=0.10

Olisiko hiukan realistisempi laskuri tuossa.

Network difficulty: 3660955.7838378
500Mhash/s
Hinta LTC = 245 USD
Eli tuo antaisi:

Profitability Analysis
Expected Rewards Costs Net Profit
24 hours 0.07074679 LTC 17.36 USD 1.92 USD 15.44 USD
7 days 0.49522753 LTC 121.55 USD 13.44 USD 108.11 USD
30 days 2.12240369 LTC 520.94 USD 57.60 USD 463.34 USD
Solo Mining Stats
Expected Time per Block 363 days 23 hours
Probability of a Block in 7 days 3.30%
Probability of a Block in 14 days 6.49%
Probability of a Block in 30 days 13.40%
Probability of a Block in 365 days 82.63%

Tietystihän soolomainauksessa sitten jos lohko löytyy tulee myös siirtopalkkiot kyseisen lohkon sisältämistä transaktioista. LTC tapauksessa tuo osuus on aika marginaalinen verrattuna siihen että bitcoinissa siirtopalkkiot on huipussaan joskus jopa enemmän kuin itse lohkopalkkio, tosin niitä on tainnut tapahtua vasta vain muutama mutta kuitenkin aika usein pyörii 10 - 50% lohkopalkkiosta.

Jos minulla olisi L3+ laittaisin sen johonkin multipooliin joka koko ajan vaihtaa automaattisesti louhittavaa kolikkoa ja tulouttaa tuotoksen esim bitcoineina tai muuna käyttäjän valitsemana automaattisesti. Pienellä louhimella vaan tulouttaminen bitcoinina pieninä annoksina johtaa siihen että profittu hukkuu siirtopalkkioihin.

Idea siis siinä että poolin algoritmit vaihtaa lennossa koko ajan louhittavaa kolikkoa ja käyttää poolille antamaasi louhintatehoa parjhaaksi katsomallaan tavalla. Niissä voit valita myös niin että otat kaikkia louhittuja kolikoita siten kun niitä syntyy tai valmiiksio vaihdettuna johonkin haluamaasi joka kuuluu poolin maksuvalikoimaan.

Yksi sellainen pooli ihan vaan esimerkiksi. (en ole koskaan käyttänyt eikä minulla ole mitään muuta syytä mainita sitä kuin se että jos minulla olisi L3+ ainakin hetken kokelilkisin sitä ihan jotta tietäisin sitten enemmän)
https://prohashing.com/

Noin pienellä teholla kun 1kpl L3+ en alkaisi varsinaiseen soolomainaukseen vaikka se teoriassa pitkällä aikavälillä tuottaakin suunnilleen saman kuin pooli. Tietenkin jos käy hyvä tuuri se lohko löytyy samana päivänä. Mutta ihan hyvin voi käydä että se pyörii 3 vuotta ilman ainottakaan lohkoa. Ja soolomainauksessa tulee joko koko blokki tai ei mitään.
Poolimainauksessa sentään koko ajan tippuu jotain. Nimittäin jos sen 3v jälkeen toteaa että ollut huono tuuri ja lopettaa, käteen ei jäänyt kuin sähkölasku ja vanhettunut mineri ja koskaan ei tiedä jos juuri silloin vartin päästä olisi se blokki onnistunut.

Puhdas LTC pooli saattaa olla profitiltaan hiukan alempi kuin sellainen joka louhii kulloinkin parasta profittia antavaa. Käsipelillä vaihtaminen oilisi aina myöhässä joten tuossa kohden algoritmit voiittaa ihmisen 10-0. Nehän joskus switchaa hyvinkin nopeasti. Itse ei tarvi tehdä muuta kuin pitää laite käynnissä ja odottaa kun tuottoputkesta valuu shittiä tai kultaa.

Olen senverran vanha ja kantapään kauttakin oppinut että minä luotanm ainoastaan omiin ns paperilompakoihin. En mihinkään muuhun. (paitsi siihen kuparikiskoon myös johon pistepuikolla hakkasin yhden btcoin priva avaimen 256 bittiä. Sitä ei taatusti pysty lukemaan kukaan muu kuin minä. Eikä sitä jekuta minulta mikään shittisofta tai intellin NSA sekoilut.

Laitoin louhimaan tuonne litecoinpool.org pooliin. Ehkä hankin myöhemmin toisen mikäli puolen vuoden päästä on rahat kasassa. Laskuri on vain siitä huono, että se on lineaarinen eikä kurssin muutoksia voi ennustaa kuin joku kaaosmatemaatikko.