Sealswithclubs voitot

Moi
Sain verottajalta päätöksen että kaikki kädet verotetaan ja tappioillisia hanskoja ei saa vähentää. Pokertrackerin mukaan olen n. 138 miljoonaa euroa velkaa valtiolle. Taisi mennä juuri ostettu auto ja asunto pakko huutokauppaan tämän jälkeen. Maksoin kiltisti verot kaikista niin kuin järki sanoo mutta verottaja ei ole samaa mieltä.

Onko vinkkejä? Sellaisia varmoja ratkaisuja otetaan vastaan vain. Ja jos joku lainaa 138 miljoonaa niin maksan takaisin tulevilla voitoilla.

2 tykkäystä

Olisiko tuo ratkaisu mitenkään voinut olla ennakoitavissa?

Ei. Ei mitenkään. Näin ei ole koskaan verotettu pokeria esimerkiksi USA:n peleistä.

1 tykkäys

Lol ei hassumpi. Käytät hintaa, joka oli voitetun käden aikana?

soita iltasanomiin juttu, saat julkisuutta ja nopeasti uuden päätöksen.

4 tykkäystä

Jep. Julkisuutta tämä juttu tarvitsee. Tarvittaessa korkeimpaan oikeuteen asti. Joku verojuristi voisi ottaa tuon aika edullisestikin ajettavakseen. Niin absurdi päätös on.

samaa (peri)aatetta Verottaja käyttää virtuaalivaluuttakauppoihin.
Eiköhän tuo pokeri ole vahva esimerkki aatteen epäreiluudesta ja älyttömyydestä.

Joten tappiot vähennyskelpoisiksi sekä pokeriin että virtuaaleihin. Sillä Verottaja voi vielä pelastaa kasvonsa.

Eihän tuossa ole mitään reiluuden häivääkään. Jos päätös pitää, koko menee koko omaisuus ja ulosottoon jää melkein 138 miljoonaa. Vanhenevatko nuo velat koskaan? Valtio, joka tekee tuollaista on moraaliton ja sellaista valtiota on moraalisessa mielessä lupa petkuttaa mielin määrin ainakin sen, joka vääryyden kohteeksi joutuu. Toki sen tekee jokainen omalla riskillään. (En kehota tässä ketään yhtään mihinkään.)

Mikäli itse joutuisin tuollaisen sikamaisuuden kohteeksi, miettisin huolellisesti ja perusteellisesti kannattaisiko vain realisoida omaisuus pikatahtiin (ennen verotuksen toimittamista), ottaa rahat mukaan ja häipyä pysyvästi ulkomaille eikä jäädä tappelemaan kaikkivoipaa valtiota vastaan.

Yksi tuttuni, jota olen viimeksi parikymmentä vuotta sitten nähnyt, näytti Armenian passiaan, jonka oli ostanut 4000 dollarilla. Oleellistahan tässä on se, että hallussaan olevalla passilla täytyy voida oleskella loputtomiin ulkomailla, mikä ei ole mahdollista Suomen passilla, jos se on vanhentunut. Jos olisin nuorempi ja minulla ei olisi perhettä Suomessa voisin vastaavassa tilanteessa kuvitella karistavani Suomen pölyt lopullisesti kannoiltani. Maailmassa riittää kyllä maita, joissa voi asua ja joihin ei Suomen lain koura ulotu. Mikäköhän rikos mahtaisi olla langetettujen verojen maksamatta jättäminen ja häipyminen maasta? Veropetos tarkoittanee sitä, että yrittää erehdyttää verottajaa ja sitähän sinä et ole tehnyt. Mahtaisiko kyseessä olla törkeä velallisen epärehellisyys? Paljonko siitä saisi kakkua? Rikoksen vanhenemisaika? Suomessa varmaan voisi tulla käymään väärällä henkilöllisyydellä saadulla vinkuintian passilla, jossa ei ole biometrisiä tunnisteita.

Toisaalta jos netto-omaisuutta ei ole kuin muutaman kymppitonnin, niin siitä luopumalla voinee ostaa vapautuksen rikossyytteistä. Kai ulosotossa oleva varattomaksi todettukin voi muuttaa pysyvästi ulkomaille? Toki Ulosottovirasto silloinkin yrittänee jatkaa velan perimistä mutta se lienee paljon vaikeampaa ja ulkomailla asuen voinee kätkeä omaisuutta ja tuloja paljon helpommin.

Suomi on kyllä ihan oikea rikollisvaltio. Tuollaiseen päätökseen ei Verohallintoa suoraan varmasti velvoita edes mikään laki.

Olen 5miljardia euroa velkaa valtiolle kun ostin tikkarin kaupasta.

Sittenhän voit kattaa tämän vuoden vajeen.

1 tykkäys