Riittävän turvallinen lompakko

:slight_smile: Olen hankkimassa Bitcoineja. Mikä olisi riittävän turvallinen tapa (lompakko) säilyttää kolikoita. Olen aloittelija, joten kovin monimutkaista systeemiä en hallitse. Kuinka turvallinen on Easywallet? Onko keltään hakkeroitu varoja kyseisestä lompakosta? Tuo Easywallet on erittäin helppo ja vaivaton käyttää! Mitä muuta olisi hyvä ottaa huomioon turvallisuuden kannalta, kun hankkii lompakkoa, jossa aikoo säilyttää Bitcoineja? :-\

Easywalletissa voi pitää vähän käyttörahaa, mutta säästöt ja isot varat kannattaa tallettaa parempaan piiloon.

Paperilompakot ovat ehkä turvallisin tapa säilytykseen, koska ne ovat internetin ulottumattomissa. Kyseessä siis paperinpala jossa kaksi koodia, toisesta rahat sisään toisesta ulos. Tässä ohjeet:

Jos tahdot pitää rahasi tietokoneella aina käytettävissä, yleisesi turvallisena pidettyjä lompakkoja ovat:
-Bitcoin.orgista saatava peruslompakko. Tämä on se mitä kehittäjät ylläpitävät, ja josta muut ottavat oppia.
-Armory niminen lompakkosofta. Monimutkainen mutta osaavan käyttäjän käsissä todella turvallinen.

Itse käytän blockchain.info osoitteessa olevaa online lompakkoa käyttörahoille ja mikäli ikinä saan tarpeeksi säästöjä, hankin paperilompakon.

Mitäs mieltä olette Blockchainin turvallisuudesta, jos lompakko on laitettu watch only tilaan. Avainkoodihan on tuossa tilassa poistettu palvelimelta, vai onko?

luulisin että joo… kokeileppa siirtää se takaisin käyttötilaan, tällöin sen pitäisi kysyä privakeytä

Heitin vaan wallet.dat:n parille muistikortille ja pyyhkäisin tiedot pois koneelta. Pitäisi olla turvallinen ratkaisu.

Private keytä kysyy tosiaan jos yrittää siirtää coineja muualle, tai saattaa lompakkoa aktiiviseksi. Luulis olevan turvallinen, mutta jos jollakin on parempaa tietoa, niin otan tiedon vastaan erityisen kiitollisena.

Kiitos hyvistä vinkeistä! :wink: