Pientä ohjelmointiåpuå

Läppäristäni on låkånnut “å”-kirjåin toimimåstå (ååkkosten 1. siis).
Kåikki puhdistus-konstit on jo yritetty.
Kåikki muut kirjåimet toimivåt normåålisti jå kone on muutenkin täysin kunnosså.
Såin netistä sen verrån selville, että on måhdollistå våihtåå ruotsålåinen å-kirjåin toimimåån sijåisenå.
Miten se tehdään ?
Kone on Påckård Bell Eåsynote TE69KB jå käyttis Windows 8.1
Råutålångåstå, pls :slight_smile:

En valitettavasti osaa auttaa mutta luin koko viestin ja rupesin nauramaan :smiley:

Kato kellon vierestä alapalkista, siinä on näppäimistön kuva ja FI EN tms kielen kirjaimet sieltä voi varmaan vaihtaa oikean kielen.

Edit. Ei mitään sittenkään, osta uusi kone jossa on joku muu kuin windows 8 :slight_smile:

Sori etten osaa auttaa, mutta täytyy offtopiccina sanoa että yksi hauskimmista viestistä aikoihin :smiley:

Microsoftin sivuilta latailuun sellainen softa kuin Keyboard Layout Creator, jolla sitten avaat sen suomalaisen asettelun ja muokkaat å-näppäintä sekä sellaisenaan että shift/caps lock pohjassa painettuna (eli a ja A). Layout pitää sen jälkeen tallentaa ja asentaa tallennuksessa luotavalla asennusohjelmalla, sitten ottaa käyttöön kieliasetuksista kuten mikä tahansa muukin näppisasettelu. Vinkki: nimeä se helposti tunnistettavaksi, ettei tarvitse ihmetellä mikä niistä kaikista “suomista” on se oma. :smiley:

Englanniksi vähän ohjeita täältä (alimpana), itse softa on helppokäyttöinen ja ottaa sekä suoraan näppäillyt/liitetyt merkit että Unicode-tunnukset. Olen itse muokannut omaan käyttöön DAS-asettelusta version, jossa on muutama ylimääräinen merkki muita kieliä varten ja parin muun paikkaa vaihdettu keskenään.

Suuret kiitokset ottulolle !
Homma toimii nyt, aikamoinen säätöhän siinä kyllä oli tällaiselle tietotekniikasta täysin
pihalla olevalle…olen tosi tyytyväinen ettei tarvinnut hommata uutta konetta !