Palkaton työ -> köyhyys -> rahattomuus. Haaveet?

Hellou,

En tässä nyt kerjää coineja ja halua suututtaa modeja, mutta mikä auttaisi tuohon minun köyhyyteen? Teen palkatonta työtä. Jotkut tekee toimeentulonsa jenkeissä bitcoin louhinnalla. Itsekkin haluaisin tehdä toimeentuloni bitcoin louhinnalla/treidaamisella. Töitä on niin perhanan vaikea saada

Pienillä sijoituksilla louhintaan / treidaamiseen ei varmaan saa täyttä toimeentuloa, ehkä kuukauden bensarahat.

Vinkki: jos kaupan-alan työt kiinnostaa niin nyt kun kaupan aukioloajat vapautui niin tarvetta uusille työntekijöille jonkin verran. Hakijoitakin varmaan on mutta myöhäiset työajat ei välttämättä kaikkia kiinnosta tai ei pysty muuten tekemään. Kaikkia paikkoja ei yleisessä haussa niin ei muuta kun kyselemään.

Juu tiedän, sama juttu kävi mielessä just juteltiin duunikaverin kans puhelimessa. Olisi se hieno joku mining rig rakentaa näyttiksistä ja pari S7 ostaa. Se mesta oli mennyt konkkaan, josta ostit sen sun laitteesi? Mulle tuli takaisin massit ja sen jälkeen ei kuulunut enää mitään.

Ei mainauksella elä. Sähkön hinta suomesa on niin järkyttävän korkea, että käytännössä lähes kaikkien kryptovaluutoiden (ja etenkin Bitcoinin) louhinta on tappiollista. Sähkö maksaa lähes aina enemmän kuin mitä saat tuottoa. Seuraamalla kaanttavuutta jatkuvasti ja vaihtelemalla louhittavia valuuttoja voit päästä lähelle plusmiinusnolla tilannetta, mutta voitolle on vaikea päästä. On myös pooleja, jotka vaihtavat automaattisesti aina kannattavimpaan, mutta näissä valinta-algoritmit ei aina toimi järkevästi ja ongelmana tahtoo olla eräänlainen fragmentoituminen, eli muodostuu pieniä määriä lukuisia erilaisia kryptovaluuttoja, joiden vaihtamisessa Bitcoineiksi on sitten kauheasti vaivaa.

Mainaus onkin harrastus niille, joilla on varaa maksaa satasien ylimääräisiä sähkölaskuja kuukausittain. Lisäksi, jos omistaa omakotitalon jossa mainauksesta syntyvän hukkalämmön voi hyödyntää lämmittämiseen, on mainaus kaikista edullisin lämmitysmuoto. Rikastumista voi tapahtua ainoastaan jos ei myy mainaustuottoja heti, vaan jättää ne säästöön odottamaan arvonnousua. Mutta tällöin harrastus ainoastaan nielee rahaa sähkölaskujen muodossa, eikä tuota kuin joskus tulevaisuudessa, jos edes silloinkaan. Parhaimmillaan onkin, jos on sen verran varakas että voi huoletta sijoittaa sähköön vaikka satasen/kk sillä mentaliteetilla että tämä on harrastus, harrastukset nielee rahaa ja harrastukset saa maksaa, eikä niiden tarvitse tuottaa mitään. Jos hyvä säkä käy ja Bitcoinin arvo nousee, niin joskus viiden vuoden päästä voi sitten kotiuttaa nyt mainattuja rahoja.

Itse asiassa meillä on täällä varsin edukasta sähköä verraten suurimpaan osaan muusta maailmasta, toki kinkeissä ne painaa lähes ilmasella sähköllä nyt kun ylituotantoa on. Aktiivisesti sähköä kilpailuttamalla, pitäen laitteistonsa energiatehokkaana ja suuntaamalla katseensa altcoineihin on louhinta edelleen hyvä harrastus. Pienenä tippinä Ethereum, näyttönohjain rigeille.

Itse olen tekemisissä monen ihmisen kanssa kotimaassa ketkä hankkivat lisätuloja treidaamalla ja louhimalla. Mutta kuten kaikessa, se vaatii v1tusti duunia.

Aktiivisesti sähköä kilpailuttamalla, pitäen laitteistonsa energiatehokkaana ja suuntaamalla katseensa altcoineihin on louhinta edelleen hyvä harrastus. Pienenä tippinä Ethereum, näyttönohjain rigeille.

Juuri näin, tosin en ole vielä tuohon Ethereumiin perehtynyt, kun Boolberrykin tuottaa kivasti. Näytönohjaimissa on myös se kiva puoli että niillä voi tehdä muutakin kuin louhintaa, joten niitä saa myytyä eteenpäin järkevään hintaan, tai voi käyttää muissa projekteissa, toisin kuin jatkuvasti vanhenevia SHA256-louhijoita.

Treidaamisella myös häviää rahaa.

Vähän suomessa paha mennä neuvomaan mitään, kun tääll pikkuduunien kanssakin ongelma on se, että pitäisi vaihtaa yrittäjästatukselle jos jotain haluaa tehdä. Sitä en tietenkään voi suositella, kun käsittääkseni sosiaaliturva menee yms. Itsekkin olen yrittäjä, ettei siinä, mutta on sattunut hyvä tuuri ja mitään ei ole tapahtunut joten en ole tarvinnut sosiaaliturvaa.

1 tykkäys

Kyl, BTC luotan edelleenkin. Altcoineja varten aion laittaa XT noden pyörimään johonkin esim raspberrylle.

Ei aina! Pääsisi johonkin esim rikkaaseen sijoitusfirmaan, siellä olisi olo kun herran kukkarossa, sinne ajamaan bitcoinia globaaleille markkinoille =) -Tai tehdä mitä käsketään =/

Ei näillä mainaushommilla kuitenkaan oikeasti elä, jos käytettävissä on normaali kotitalouskäyttöön tarkoitettu sähköliittymä. Energiaa ei yksinkertaisesti saa verkosta irti niin paljoa, että mainaus tuottaisi elannon. Taskurahoja näillä voi toki tienata, mutta puhutaan korkeintaan muutamasta kympistä kuukaudessa.

Toki eri juttu on, jos tänään mainatut ja säästetyt coinit ovat vaikka 5:n vuoden päästä arvoltaan 100…1000 kertaiset, niin siinä tapauksessa tuottoa voi saada. Kuitenkin tässä muutaman vuoden aikana on jo ehtinut todistaa aika monen altcoinin syntyä, nousua ja kuolemaa. Useampaa ollut mainaamassa heti ensi sekunneista alkaen (ennen kuin niitä pystyi edes treidaamaan missään). Sitten kun tulee treidausmahdollisuus niin myyntihetki on lähes sekunneista kiinni kunnes arvo romahtaa. Puolen vuoden päästä useimpia uusia julkistuksia ei ole enää olemassakaan. Pahimmillaan louhijat lopettavat ja valuutta kuolee eivätkä siirrot enää onnistu, löuhijoiden puuttuessa.

Joten alkuperäiselle kysyjälle vinkiksi köyhyyden poistamiseen: opiskele joku ammatti ja pyri kehittämään ammattitaito sellaiselle tasolle, että kaltaisiasi osaajia ei löydy koko suomesta montaa ja homma, jolla on kansainvälistä arvostusta. Ja kielitaito kuntoon. Siinä vaiheessa pääset tilanteeseen, jossa sinun ei tarvitse hakea töitä, vaan sinut pyydetään töihin. Lisäksi voit määritellä itse palkkatasosi ja muut työehdot aika pitkälle. Kansainvälisissä hommissa voit saada työtarjouksia myös ulkomailta. Kun saat “putkenpään” auki, niin työt eivät lopu eikä toimeentulo. Jos olet vielä perheetön, suosittelen harkitsemaan ulkomaille muuttoa, esimerkiksi Norjassa elintaso on aivan eriä kuin täällä suomessa.

Mainaushommia voit sitten tehdä ihan hupimielessä harrastuksena ja talon lämmittämiseen, kuten itsellä. Loppupeleissä on ihan yhdentekevää mikä niiden tuotto on, koska poltettu sähkö on pois muista lämmityskustannuksista. Plusmiinusnolla… :smile:

Jeas, siinä tuli ne tärkeimmäit pointit kuittenkin miten sitä köyhyyttä voi hoitaa, eli opiskele ja kehitä itseäsi. Ehkäpä tuo louhinnan tuottavuus keskustelu pitäisi keskustella tästä erikseen, sillä ei köyhyttä poisteta koska laitehankinnat ovat jo iso este.

Jep, se olisi vaan hieno tapa hommata vähän extrarahaa (rakentaa joku 5-10 TH rigi tai vastaavaa). Koska se kaikki on mulle kotiinpäin. Olisin valmis tekemään pitkääkin päivää sen takia (mieluiten konttorihommia)

Luulen että työnantajat haluavat välttää tuolla tavalla ajattelevia työnhakijoita mahdollisimman paljon…

1 tykkäys

Itse louhin bittirahaa vain talvella, jolloin käytän pc-tietokoneiden tuottaman lämpöenergian taloni lämmittämiseen. Saan näin toimimalla laskettua kätevästi sähkön hintaa, koska joutuisin joka tapauksessa ostamaan sähköä lämmitykseen. Muutenkin pimeä vuoden aika sopii hyvin louhintaan. Kesällä sitten ulos ja pc:t jäähylle.

Itselläninkin haaveena joku AntMiner S7, Butterfly A6 tai sitten itse rakennettu Bitcoin mining Rigi.

Sullahan on kunnon laitteet siellä, jos kotia niillä pystyy lämmittämään!?
Montako blockia olet jo noilla laitteilla ehtinyt louhia?

Haluatko rahaa vai töitä? Jos haluat töitä niin sitä riittää, tiedät varmasti itsekin. Voi vaikka siivota oman kämppänsä.

Jos haluaa rahaa, vaikka Bitcoineja, niin tulee olla jotakin - tavaraa, palvelua tms - josta sellainen, jolla on rahaa on valmis maksamaan.

Suomessa menee tällä hetkellä hyvin. Hurjasti ihmisiä ja yhteisöjä, joilla aivan mieletön määrä rahaa. Tunnen yhdenkin eläkeläisen, jonka tilillä yli 3 milj euroa! Silti tämä kääpä ei voi ostaa taksimatkaa 10 eurolla vaikka maksaa 6 000,00 €/kk puolihoitopalvelusta.

Aivan sama sinulla, on olemassa tavaraa, jota et ota edes ilmaiseksi.
Jos siis haluat rahaa niin myy/tuota tavara/palvelu, josta joku on valmis maksamaan jotakin :smile:

Lisää jos kiinnostaa…

En ole vielä semmoista keksinyt, millä saisi rahaa tekemättä töitä.
Kyllä se isän ja vaarivainaan motto, että jos ei perse nouse penkistä, niin ei tule rahaakaan. Tuntuu, ettei siitä huolimatta saa rahaa vaikka käy töissä. Kaikki teetetään työharjoitteluna ja kokouksia on kokoajan, jotka ei johda mihinkään. Pelkkää paskanjauhantaa.

Ei pidä paikkaansa, ei jokapaikassa vaadita yrittäjyyttä.

Yep, indeed. Ei tarvis, kun yksi BTC blockki, niin saisi tosi paljon (25 x bitstamp).