Multibit lompakon backup

En löytänyt vastausta hakemalla forumista, eli voisiko joku auttaa Multibit lompakon backuopin teossa:

Minulla on kaksi Multibit lompakkoa.
Kysymys: Missä sijaistevat itse .wallet tiedostot? En löydä niitä mistään. Ne ovat kuulema jossain …AppData\Roaming\Multibit\lompakonnimi.wallet ketjussa, mutta koko stringiä en löydä koneelta.

Kiitti etukäteen

[quote=“rnoynet, post:1, topic:1463”]En löytänyt vastausta hakemalla forumista, eli voisiko joku auttaa Multibit lompakon backuopin teossa:

Minulla on kaksi Multibit lompakkoa.
Kysymys: Missä sijaistevat itse .wallet tiedostot? En löydä niitä mistään. Ne ovat kuulema jossain …AppData\Roaming\Multibit\lompakonnimi.wallet ketjussa, mutta koko stringiä en löydä koneelta.

Kiitti etukäteen[/quote]

Paina näppikseltä windows+r näppäinyhdistelmä, kirjoita avautuvaan ruutuun
%appdata%
Ja paina enter.
…Avautuuko…?

[quote=“jarsumarsu, post:2, topic:1463”]Paina näppikseltä windows+r näppäinyhdistelmä, kirjoita avautuvaan ruutuun
%appdata%
Ja paina enter.
…Avautuuko…?[/quote]

Avautuu! Sain backup’it tehtyä!
Kiitos!

[quote=“jarsumarsu, post:2, topic:1463”][quote author=rnoynet link=topic=1573.msg12302#msg12302 date=1386892365]
En löytänyt vastausta hakemalla forumista, eli voisiko joku auttaa Multibit lompakon backuopin teossa:

Minulla on kaksi Multibit lompakkoa.
Kysymys: Missä sijaistevat itse .wallet tiedostot? En löydä niitä mistään. Ne ovat kuulema jossain …AppData\Roaming\Multibit\lompakonnimi.wallet ketjussa, mutta koko stringiä en löydä koneelta.

Kiitti etukäteen
[/quote]

Paina näppikseltä windows+r näppäinyhdistelmä, kirjoita avautuvaan ruutuun
%appdata%
Ja paina enter.
…Avautuuko…?[/quote]
Mitenkäs homma tehtäisiin macissä?Eipä tunnu taidot tähänkään piisaavan.

Macci in Unix, niin siellä ne varmaan on kansiossa /Users/omatunnus/.multibit

Se pisteellä alkava .multibit on piilokansio, joten se ei näy Finderissa ilman ylimääräistä virittämistä. Jostain asetuksesta siihenkin saa piilotiedostot näkymään. Mutta terminaalissa ainakin pitäis näkyä.

[quote=“jarif, post:5, topic:1463”]Macci in Unix, niin siellä ne varmaan on kansiossa /Users/omatunnus/.multibit

Se pisteellä alkava .multibit on piilokansio, joten se ei näy Finderissa ilman ylimääräistä virittämistä. Jostain asetuksesta siihenkin saa piilotiedostot näkymään. Mutta terminaalissa ainakin pitäis näkyä.[/quote]
Ei oikein uskalla paljoa terminaalissa sorkkia.
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles OFF
Tuon kun kirjoittaa,niin kaikkea muuta kun se Multibit näkyykin.Siis sehän kyllä on User/Library/ApliCationsupport/ osiossa,vaan näkymään sitä ei saa,jotta voisi Multibit/multibit.wallet kopioida.

Oletko varma siitä että tiedoston nimi pitäisi olla “multibit.wallet”?

Jos noin on, niin terminaalissa pitäisi löytyä tiedosto komennolla

$ find . -name multibit.wallet

Ja sitten jos se löytyy, niin

$ cp “mistä-se-löytyikin” “minne-sen-haluankin”

Oikeestaan kun aikansa pyöritteli,niin löysi vastauksenkin.IFileX on ohjelma jolla saa sen piilossa olleen folderinkin esiin.Kun se backuppi pitäisi pystyä helposti tekemään aina kun muutoksia on tapahtunut.

[quote=“Koppimopo, post:5, topic:1463”]Macci in Unix, niin siellä ne varmaan on kansiossa /Users/omatunnus/.multibit

Se pisteellä alkava .multibit on piilokansio, joten se ei näy Finderissa ilman ylimääräistä virittämistä. Jostain asetuksesta siihenkin saa piilotiedostot näkymään. Mutta terminaalissa ainakin pitäis näkyä.[/quote]

Nyt täytyy tyhmänä kysyä vielä että mitä toi Macci in unix tarkottaa ja miten sinne pääsee? Tartis myös tehdä backuppi.