Missä pidät louhintalaitteistoasi?

Niin olisin kiinnostunut louhijoiden louhinta-laitteiston sijainnista.
Tällä tiedolla tehdään valistuneita päätelmiä nettikaupaan myytäväksi laitettavista tuotteista.

Eikö muka kukaan asu teollisuusrakennuksessa? :smiley:

Sikäli kun joku pitää louhintakalustoa esim. oman firman tiloissa, niin ei ehkä kuitenkaan ilmoita kyseistä paikkaa asunnokseen…

Heh, huomasinpas itsekin… ;D
Tulipas laitettua hassusti. Muutankin seuraavaksi otsikon jos vielä voin.

Itse hommaan ensin töitä, jotta saan hommattua louhintakalustoa, ei viitsi ruokarahoja pistää rautaan. Kyllä ne menee lidl:n =/ On kyllä kiven alla hommat, kun porukkaa pistetään kokoajan pihalle. :frowning:

Sisällä ne vielä hurraa, mutta olen miettinyt niiden siirtämistä lasitettuun parvekkeelle, mietin vaan mitä naapurit sanoo kun hirvee humina kuuluu 1 kerroksesta 24/7 ;D ;D

Itselläkin kotona, mietinnässä toteuttaa jokin lämmöntalteenotto nestejäähdytyksen avulla.
Tämä siis omakoti- ja ehkä paritalo-asujien mieleen. Tulee sitten hukkalämmöt siirrettyä käyttöveteen/patteriveteen.
Systeemissä jäähdytettäisiin vain näytönohjaimia, toki voisihan sitä sitten jäähdyttää emon ja powerinkin samalla.
Tarkoituksena ei ole käyttää blockeja, vaan lämmönsiirtoöljyä, jolloin virransyöttöpuolikin tulee jäähdytettyä tehokkaasti.
Nyt ongelmana osien suurehko hinta, lähinnä lämmönsiirtoöljyn (silikoniöljy).

Älä laita, ilman kosteus on yksi mikä louhinta laitteita. :frowning:

Luulevat tuulen huminaks :wink:
Näillä keleillä en olisi huolissani niistä, mutta kun mennään asteisiin jossa kondensoituminen tulee vastaan, alkaa rätinä kuulua ::slight_smile:

[quote=“Hannu, post:7, topic:2157”][quote author=Jumpsu link=topic=2367.msg18403#msg18403 date=1406179570]
Sisällä ne vielä hurraa, mutta olen miettinyt niiden siirtämistä lasitettuun parvekkeelle, mietin vaan mitä naapurit sanoo kun hirvee humina kuuluu 1 kerroksesta 24/7 ;D ;D
[/quote]

Älä laita, ilman kosteus on yksi mikä louhinta laitteita. :([/quote]

Eiköhän ne kosteudet pysy loitolla, jos kone hehkuu punaisena 24/7/365 :wink:

Sisällä on pidetty.
Kyllähän tää pienen lisälämmityksen tuo mutta kun luo hyvän “vedon” laitteiden läpi eipä ne niin kuumana käy. Kesälläkin kun oli +30 ei haitannut menoa yhtään…

Näin olen itsekin päätellyt (ainakin fysiikan maisteripohjalta) kaiken elektroniikan suhteen. Useinhan laitteiden pakkauksissa varoitetaan, ettei sitä saisi avata ennen kuin se on lämmennyt huoneenlämpöiseksi – odottele siinä sitten muutama tunti, kun olet juuri saanut uutta rautaa käsiisi. Mieluummin vain virrat päälle, pakkaus ei kuitenkaan ole täysin ilmatiivis joten vesihöyryä pääsisi todennäköisesti sisään jostain raosta.

Parvekkeella tai muuten ulkotiloissa voi toisaalta olla muita ongelmia elektroniikalle. Ilmansaasteita ja siitepölyä yms. kiintoaineita on enemmän. Lisäksi lämpökeskittymä voi houkutella paikalle erinäisiä ötököitä, minkä seurauksena laite saattaa ns. bugittaa :wink:

Tässä on mainio artikkeli siitä, missä laitteistoja pidetään ja viilennetään vähän isommassa mittakaavassa.

http://www.thecoinsman.com/2014/08/bitcoin/inside-one-worlds-largest-bitcoin-mines/