Mietteitä siitä, että BCC louhinta kannattavampaa kuin BTC

BCashing louhinta oli ainakin hetken kannattavempaa kuin Bitcoinin. Mitä luulette tapahtuvan, jos näin tulee käymään pysyvästi?

Jos oletetaan että markkinat toimii, niin ennenpitkää molempien coinien kannattavuus pitäisi olla about sama. Molemmat kolikot ovat hyvin likvidejä niin mainaa vaan sitä mistä saa enemmän tuottoa, ja vaihtaa siihen mistä sattuu tykkäämään. Edes ideologisista syistä ei kannata siis mainata tappiolla, koska aina voi myös myydä ne kolikot mistä ei tykkää.

Näinhän se oli aikoinaan muistaakseni myös muiden shitcoinien osalta; näytönohjaimilla louhittiin milloin mitäkin polettia jotka sitten vaihdettiin joko poolin toimesta automaattisesti tai itse cryptsyssä bitcoineiksi. Eli jo aikaa sitten oli kannattavampaa louhia päivän parasta alttia, kunhan sitä ei jäännyt hodlaamaan.

Tuo bcash voi olla ihan ok pumppu kolikko tietyn aikaa, mutta kuten historia on osoittanut niin en kyllä laittaisi hirveästi painoarvoa pitkälle tähtäimelle tuonkaan shitcoinin varaan.

Mikä tota Bcashin kurssia tänään nosti noin paljo, yli 60% ??? Tammikuun kurssia mielenkiinnolla odottaen, kun coinbase vapauttaa bcashit niille kellä oli bitcoineja ennen forkkia :slight_smile:

Tammikuussa on voi olla myöhäistä tai sitten ei… Tuo bcash on vedonlyönti/hedge poletti sen osalta kuinka marraskuun SegWit2x forkissa käy.

1 tykkäys

Tuota nousua on tullut kyllä ihmeteltyä. Olisko sitten ekalla 8mb blokilla jotain tekemistä asian kanssa?

Altcoinit pumppaa ja dumppaa. Sitä tuo Bcash tekee tällä hetkellä. Tässä kannattaa ottaa huomioon nyt se, että samoilla BTC valailla on sama märä Bcashia kuin aitoja Bitcoineja…

Joo, mutta bcashien kaiveleminen kylmälompakoista on melkoinen operaatio… Jos on isompi määrä bitcoineja niin ei se ihan pieni duuni ole siirrellä niitä uuteen ja sen jälkeen kikkailla bcashit myyntiin. Luulen että ihmisillä kestää aika kauankin kaivella ne bcashit pois niistä kylmälompsista.

Tai siis, pieni hommahan se sinällään on, mutta jos on iso määrä niin sen varmasti haluaa tehdä huolellisesti ja suunnitellusti.

Paperilompakko tosiaan toimii jonkinlaisena esteenä… HW walletit toisaalta ovat tehneet asian todella helpoksi.

Helppotajuinen ohje armory lompakosta noiden kaiveluun olisi tarpeen.

Itse menin myymään jo omani pois n. 300 dollarin hintaan. Sinänsä ei harmita tuo hinnan nousu niin paljon kuin se että en tarpeeksi ottanut selvää ennen kuin myin, vaan ajattelin cashin täysin arvottomaksi. Ajattelin myös että segwit2x on käytännön varma edellisen päivityksen jälkeen, mutta ilmeisesti näin ei ole? Ainakaan bitcoin core devien keskuudessa forkki ei saa kannatusta.

Aika huikea hinta bcashilla nyt, itse laitoin jotain lihoiksi tässä kohtaa. Aion myydä jonkinverran aina kun sen kurssi nousee. On odotettavissa että siihen kurssiin tulee väliaikaisia spekulatiivisia nousuja, ja ne on hyviä tilaisuuksia myydä.

Onko mitään bitcoin cash poolia vielä?
Yritin googlella löytää mutta ei onnistunu