Middlecoin

Mitä mieltä väki on middlecoinista? Kyseessähän siis ei ole taas uusi vaihtoehtoinen valuutta vaan systeemi jossa mainataan aina tuottoisinta valuuttaa, mitä näitä tagcoineja, galaxycoineja, fastcoineja ym. nyt onkaan ja pooli vaihtaa puolestasi tämän aina bitcoineiksi. Pooli tietystui verottaa aika hyvin välistä, mutta toisaalta eipä tarvitse itse säheltää kun ei mitään osaakkaan. Ja ihan tuottoisalta toiminnalta vaikuttaa ainakin toistaiseksi, 500Khash/s nopeudella pitäisi saada tahkottua luokkaa vähän alle 10 dollaria päivässä.

Eli suunnitelmani olisi ostaa kaverilta halpa koneenraato ja muutama näyttis joilla pitäisi irrota n.500Khash/s alle satasella. Sähköt maksaisivat vuodessa laskelmieni mukaan 240e joten vuodessa voisi jäädä voitolle noin 3000e, mikäli tilanne vaan pysyy suunnilleen samana.

Eli mitä mieltä enemmän asiasta tietävät ovat, kannattaako köyhän opiskelijan sijoittaa tähän vähäiset lanttinsa vai onko ajanhukkaa?

Edit: Mhash ja Khash sekaisin :smiley:

Sitä en osaa sanoa, että kannattaako tällä hetkellä laitteisiin sijoittaa mainausmielessä.

Mutta itse harrastan samanlaista combolla www.multipool.us / www.cryptsy.com. Eli tuo pooli toimii kuten middlecoin, ja toimittaa ne kolikot sitten pörssiin jossa saan itse vaihtaa ne BTC:ksi. Toivon mukaan siinä säästyy vähän palvelumaksuissa. Toivossa on hyvä elää.

Tällä hetkellä mainaus on ihan tuottavaa puuhaa. Kysymys kuuluu kuitenkin, miten pitkään nämä olosuhteet jatkuvat. Jos lähdet uudella kalustolla liikenteeseen ja JOS olosuhteet pysyvät likimain tällaisina, laitteet maksavat itsensä noin 1-2kk takaisin, jonka jälkeen ne alkavat tuottamaan. Käytännössä voit laskea tuoton alkavaksi jo puolessa välissä, sillä saat laitteistosta myydessä helposti puolet ostohinnasta. Jokatapauksessa 1-2kk on pitkä aika, jonka aikana olosuhteet voivat muuttua radikaalisti moneen kertaan.

Mainaus on ehdottomasti kannattavaa nyt, jos löydät kaikki laitteet käytettynä hyvään hintaan. Et menetä mitään ja alat saamaan tuottoa saman tien. Sitten kun olosuhteet muuttuu, myyt laitteet samalla rahalla millä ostit ne.

Muuta en tähän osaa sanoa.