Louhintalaitteille tilat?

Itsellä olisi mielessä hyviä tiloja louhintalaitteille, mutta en itse oikein viitsisi alkaa opettelemaan koko louhintaprosessia ja hankkimaan laitteita + selvittämään mitä kannattaa louhia ja säätelemään asetuksia.

Elikkä oisko näin ylipäätään kiinnostusta vuokrata louhijalle tiloja pelkällä sähkön hinnalla (noin 10snt/kWh)? (lämmityskautena mahdollisesti vähän alle…)

Missä päin nämä tilat sijaitsevat?

Jyväskylän yläpuolella… eri paikkakunnissa.
Varsinais-Suomestakin löytyisi parille hiljaiselle laitteelle tilat.

Jos yrityksenä alkaisin touhua järjestämään, niin ideana olisi, että hinnat olisi 10snt/kWh (sis. alv24%) ja lämmityskautena mahdollisesti jonkun sentin edullisempi. Netti sisältyisi kWh-hintaan ja tilavuokraa ei perittäisi.

Jos kiinnostusta tarpeeksi löytyy niin voinkin alkaa ideaa tarkemmin pohtimaan.

Tämä kiinnostaa kyllä. Eli tuo Jyväskylän yläpuolinen tila näin ensi alkuun. Laita viestiä, mikäli homma on vielä mahdollista jorgen.helstad.ramberg(at)gmail.com

Mun mielestä pitäs tehdä Kataloniat ja perustaa sähkönmyyntikrypto samaan syssyyn… en tiiä et miten fimk tai Heat siihen soveltuisi… Heattiahan louhitaan viä prossulla, käsittääkseni…

JOS saan haaveeni toteutumaan rahoitusteiden kautta. Vuokraan/ostan toimitilat ulkopuolelta Caruna Oyj:n alueen, välittäjä neuvoi. Tuskin pelkällä sähkön hinnalla saat tiloja mistään. Itse kovassa rahapulassa ostan sähkön vaikka Venäjältä. Almost anything goes =/ Sais nyt ensin hommattua sen “uuden sukupolven” louhimen ensiksi Just tyyliin joku Avalon 841, AntMiner S9, Dragon Miner. =)

Moi,

Oottekos vuokrannut tiloja ja onko niitä vielä ?

Minkä hintaista sähkö per laite olisi saatavilla ?

-timo

Nyt vasta huomasin, että vastauksia tullut. Jostain syystä foorumin ilmoituspostit mennyt johonkin roskapostin tapaiseen, mutta nytpä pitäisi mennä oikeaan paikkaan.

Varsinaisesti ei ole vielä vuokrattu, yhteen paikkaan tuli jo omia + kaveripiirin palvelimia ja louhijoita.

Saan kyllä tiloja järjestymään, ensin pitäisi vaan tietää millaisia laitteita tulossa (sähkönkulutus, nettiyhteyden nopeuden tarve ja laitteet tuottama melu).
Lähtökohtaisesti olen suunnitellut, että sähkö maksaa saman kuin kyseisen paikan sähkö, eli siirto + energia, talvikuukausille olisi tarkoitus antaa hiukan alennusta sähkön hintoihin.

Siirtohinnat heittelee täysin paljonko tulee kulutusta noin 5,9-7,5snt/kWh ja haastavimmassa sijainnissa, mutta eri siirtoyhtiön alueella 4,9snt/kWh. Energia maksu osuutta en muista, mutta tarvittaessa kilpailuitus, että saadaan mahdollisimman halpa.

Toki onhan se mahdollista vaikka vain yösähköllä louhia, mutta lähtökohtaisestihan on kai idea pitää koneita jatkuvasti päällä.

Myös täällä saattaisi olla kiinnostusta tiloja kohtaan, riippuen hinnasta/sijainnista.

Sijainnista sen verran, että saan järjestymään jonkun/joitain paikkoja Viitasaaren lähettyviltä ja ympäri Pohjois-Pohjanmaata.

Luulisi, että sijainti ei tule ongelmaksi, jos koneet on tarkoitus pitämmäksi aikaa saada pois nurkista, reissailen välillä ympäri Suomea niin siinä samalla mahdollisesti kulkeutuisi mukana…

Porukka vielä louhii ? Itse olen vähentänyt kalustoa, mutta tiloja on edelleen mukavasti 4 eri paikassa Pohjanmaalla. Voisin tyhjään tilaan vaikka sijoittaa muiden kalustoa, jos joku on halpaa tilaa vailla. Sähkön hinta karvan alle 10snt/kwh , netti on ja tilat jäähtyy, mutta 30C helteillä voi mennä yli 30C sisällä. Riippuu tietenkin myös kuormasta. Millaiselle kalustolle porukka sitten etsii paikkaa ?