Louhintakulujen optimointi yritystoiminnan kautta

Pyytäisin näkemystänne ja kokemustanne louhintakulujen vähennyksestä yritystoiminnan osana. Olen tehnyt toiminimellä laskutettavia töitä toistakymmentä vuotta, ja minulla on yksi toiminimi vapaana louhintakuluja ja -tuottoja varten.

Tietokoneet olen yleensä vähentänyt poistoina neljässä vuodessa, tai jos tietokoneen hankintahinta on ollut pieni, jopa koko koneen vähennys kerralla on hyväksytty. Onnistuuko esim. Antminer-tyyppisten louhintaan tarkoitettujen tietokoneiden vähennys poistoina?

Oletteko onnistuneet vähentämään sähkölaskun tulonhankintamenoina?

Entä mitä muita mahdollisia kuluja olette onnistuneet vähentämään verotuksessa? Työhuonekulut, nettiliittymä, louhintapoolin kulut?

Ja viimeisenä, mikä yrityksen toimialaksi kannattaisi lisätä TOL-luokituksen mukaan? Siellä löytyy kyllä louhinta, mutta en viitsisi PRH:n kanssa pelleillä.

Kiitos etukäteen avusta. Googlea olen käytellyt muutaman illan, mutta ihan täsmävastauksia näihin en osannut löytää.

1 tykkäys

Myös maanalainen yritystoiminta on mahdollista. Silloin louhinnan optimointi on 100%. Eihän tosi anarkisti mitään valtiota tue.

Mitä laitteita sinulla on?

Pienten lasten vanhempana maksan ihan mielelläni veroja. Nuorempana ja lapsettomana mahdollisesti ajattelisin toisin.

Toisesta näkökulmasta, minulla ei ole tarvetta vaihtaa coineja euroiksi, joten voisin nostaa vuosittain vaan sen verran että saan nuo ensimmäisessä viestissä mainitut mahdolliset vähennykset tehtyä ja verotettavaa tulon tältä osin nollattua.

Äs ysejä pyörii lämmittämässä autotallia.

Tottakai voit koittaa vähentää mutta muista se että yhteistyö pankkien kanssa loppuu aika sukkelaan jos saavat tietää kryptovaluuttabisneksistäsi. En välttämättä riskeeraisi yrityksen tilin menettämistä sivutulojen takia.

Kiitos, tämä pankkien suhtautuminen täytyy tosiaan ottaa huomioon. Olen aiemmin pitänyt asiaa liioiteltuna mutta tietysti kaikki riskit pitää huomioida. Tilejä on toki useammassa pankissa.

Jos haluat pyörittää niin sehän onnistuu nykyään kevytyrittäjänä. Maksat vähemmän veroa tuotoista ja voit kuolettaa laitteet laittamalla ne kiinteisiin kuluihin ja vaikka vuosittaisiin poistoihin kirjanpidossa.