Kynsilaukka lopettanut entä Helka?

Voihan pee, Kynsilaukan toiminta loppunut, multa mennyt ihan ohi.

Toinen vaihtoehto mennä syömään ja juomaan on ravintola Helka, mutta käykö siellä vielä Bitcoinit, niiden nettisivuilla ei ainakaan mainita mitään, eikä ole Bittirahan listoillakaan?

Harmi, itse olen juurikin käyttänyt näitä molempia missä saa hyvää ruokaa viihtyisässä paikassa. Olen vienyt noihin kavereita ja hifistellyt sitten maksamalla bitcoineilla.)

Söimme työporukan kanssa Helkassa pari viikkoa sitten ja Bitcoineilla maksu onnistui. Helsingissä on myös pari nepalilaista jossa coinit käy.

Helsingissä on aika paljon ruokapaikkoja, joissa käy coinit.

  • Helkassa käy edelleen ja se on hyvin Bitcoin-ystävällinen paikka muutenkin. Harmi ettei ole esillä saitilla, fyysisesti siellä on ovessa tarra kyllä. Pitää pyytää lisäämään saitille.
  • Ravintola Spis hyväksyy coinit.
  • Ravintola Murussa käy coinit.
  • Kampin keskuksen Habibi ottaa coineja vastaan.
  • Ravintola Gurkhassa käy bitcoinit.

Varmaan on muitakin mestoja joissa käy coinit, mutta nuo ovat saletteja.

Kiitos, tuosta listasta on hyötyä, pistetään testiin!

Murussa on tullut käytyä, mutta ei tullut mieleenikään, että hyväksyvät bitcoineja. Tuntuu, että jostain syystä bitcoinien hyväksyminen pidetään piilossa eikä sitä kerrota asiakkaille. Mikähän tähän on syynä? Itse toivoisin näkeväni enemmän jopa tarjouksia, jolloin bitcoineilla maksaminen olisi edullisempaa, koska sitä se on myös myyjälle verrattuna vaikkapa luottokorttiin käteisestä puhumattakaan.

Muru on aika uusi hyväksyjä eli siinä mielessä ymmärrettävää että sitä ei ole vielä paljoa mainostettu. Sellainenkin asia auttaisi että me vietäisiin noihin paikkoihin jämptimmin niitä ikkunatarroja joista näkee, että Bitcoin käy maksuvälineen. Muru (kuten nuo useimmat muutkin) on siis ottanut Bitcoin-maksut käyttöön Bitcoinkaupat.comin ja Bittiraha.fi:n avustuksella.

Tuosta olen ehdottomasti samaa mieltä, että alennuksia/bonuksia pitäisi useammin antaa kun maksu tapahtuu bitcoineilla. Se on kuitenkin kiistattomasti kauppiaan kannalta edullisin maksutapa. Tähän olen ajatellut sitä, että järjestettäisiin iso kampanja jossa samanaikaisesti rohkaistaan ihmisiä kokeilemaan Bitcoin-maksamista, ja kampanjan ajan nämä bitcoineja hyväksyvät kauppiaat antaisivat alennuksia.