Kultaa myyviä liikkeitä

Moi,

Kokemuksia / suosituksia mistä olis paras ostaa kultaa ?

Kriteereinä tutut luotettavuus, nopeus ja tietty ok-hinnat. Bitcoinilla maksumahdollisuus olis plussaa.

t. Aries

http://bitcoincommodities.com/

eurooppalainen, nopea toimitus.

https://www.amagimetals.com/

Jenkeistä (?), hitaampi toimitus mutta ehkä hivenen paremmat hinnat.

Lisäksi lienee liuta muitakin, noita molempia olen testannut ja bitcoin commodities kaverin olen tavannut pari kertaa livenäkin.

Coinabul on sit pahemman luokan scammi, en suosittele…

Onko Coinabul ihan puhdas scammi? Ite oon tilannu sieltä kultaa onnistuneesti bitcoineilla. Hitaasti toimittivat, mutta toimittivat.

[quote=“Base, post:3, topic:2206”][quote author=kangasbros link=topic=2434.msg18772#msg18772 date=1407421114]
Coinabul on sit pahemman luokan scammi, en suosittele…
[/quote]

Onko Coinabul ihan puhdas scammi? Ite oon tilannu sieltä kultaa onnistuneesti bitcoineilla. Hitaasti toimittivat, mutta toimittivat.[/quote]

Jotain niillä kai meni pahasti vikaan kun useimmilla asiakkailla jäi isot rahat jumiin sinne. Liekkö liittynyt talven kurssilaskuun…

[quote=“Base, post:3, topic:2206”][quote author=kangasbros link=topic=2434.msg18772#msg18772 date=1407421114]
Coinabul on sit pahemman luokan scammi, en suosittele…
[/quote]

Onko Coinabul ihan puhdas scammi? Ite oon tilannu sieltä kultaa onnistuneesti bitcoineilla. Hitaasti toimittivat, mutta toimittivat.[/quote]

Ei se puhdas scammi ole. Alunperin oli kai legitti bisnes, omistajanvaihdoksen ja joidenkin ongelmien myötä rupesivat vissiin kusettamaan, tai ainakin palvelun laatu (toimitusajat yms) laskivat eksponentiaalisesti. Mutta nykyisellään suosittelisin kyllä välttämään kuin ruttoa.

Kiitos näistä! Koitan tota Commoditiesia nyt alkuun.

Tilaus-maksu-toimitus toimi niinkuin pitikin.

En tiedä meneekö ihan off-topic osastolle, mutta miten kannattavaa/järkevää kullan ostaminen bitcoineilla on? Jos mietitään vaikka pitkällä ja/tai lyhyellä aikavälillä? Ja millaisista määristä puhuttaisiin?

Voi olla järkevää, jos haluaa hajauttaa suht helposti sijoituksiaan. Spreadeihin en ole liiemmälti perehtynyt, mutten usko että perinteisetkään kultakaupat kovin pienillä katteilla toimivat.

Jotkut myös ostavat/myyvät kultaa esim. cryptothriftissä vai vastaavissa markkinapaikoissa, joissa voi päästä paremmille hinnoille.

Syy kullan ja muiden jalometallien suosioon bitcoin-piireissä johtunee siitä, että sijoittajaideologia on hyvin samankaltainen - valtion ulkopuolella, deflatorinen eli niukka, jne. Kaupankäyntivälineenä tosin kulta on mielestäni paska, eikä kultakantaan tulla palaamaan :stuck_out_tongue:

Ripple :slight_smile:

https://support.ripplelabs.com/hc/en-us/articles/202882453

Omasta mielestä kultaan sijoittaminen olisi taas suht fiksua, mutta tää on taas vaan mielipide.

Miksi kultaa on mielestäsi nyt järkevä sijoittaa?

Nyt rikoit sijoituskeskustelun ensimmäistä sääntöä, eli se että näkemyksiä ei koskaan perustella eikä saa pyytää perustelemaan. :stuck_out_tongue: XD LOLz