IS: Pelottavan ovela huijaus

IS juttu kertoo miten huijari onnistui saamaan itselleen ison määrän bitcoineja coinbase tililtä.

Vähän ihmettelen ettei käyttäjällä ollut maksurajat kohdillaan luottokortissa saati coinbase palvelussa mutta ehkä tuossa jutussa ei kaikkea mainita. Lisäksi tuntuu siltä että huijarilla oli jostain tieto että kyseisellä henkilöllä on coinbase tili ja mahdollisesti bitcoineja mukava määrä tai mahdollisuus ostaa niitä paljon ?
Vähän yli hilseen menee myös nuo sähköpostien ohjailut ja kännykkäliittymien muokkailu ym mutta kai se sitten mahdollista on.

Nokun sitä on just tota porukkaa, jotka on alimpana kaikessa. Kuitenkin koulut käynyt ja persaukisia.
Rahalla esim Suomessa pystyy valitsemaan “yhteiskunta luokkansa”. Just ton takia mä en tykkää coinbasesta, kun tiedän en ole tyhmä. Siinä vaiheessa, kun sä syötät passin numeron, niin robotti tekee monia eri tilejä ja ei tarvitse edes itse tehdä mitään. Tommoiset pystyy itse koodaamaan tai ostaa joltain koodarilta.

En tiedä roboteista mutta Hannu tsemppiä!
Ei tässä itselläkään eikä varmaan kaikilla muillakaan mikään paras mahdollinen elämäntilanne.
Tarvitsen kohta sanakirjan Suomi/bitcoin/Hannu -> Suomi ja toisinpäin :wink:

1 tykkäys