Haavoittuvuus Copay v5.0.2-5.1.0 lompakoissa - päivitys saatavilla

Ongelma on korjattu Copayn versiosta 5.2.2-lähtien. Kaikki syyskuun, lokakuun ja marraskuun aikana julkaistuista Copay-versioista ovat kuitenkin todennäköisesti saastuneita.

Ohjeet

“Käyttäjien on ensin päivitettävä kyseiset lompakot (5.0.2-5.1.0) ja lähetettävä kaikki varat kyseisiltä lompakkoilta uuteen lompakkoon versio 5.2.0 käyttäen Send Max -toimintoa”

Ongelma ei kai koske bitpay lompakkoa mutta siihenkin oli tullut päivitys tänään.

Semmosta. Mulla ei näy vielä päivitystä storessa.

Oiskohan merkitystä mikä android versio käytössä?
Mulla 8.0.0

Niin, tässä nähdään taas että ei kauheasti auta vaikkei bitcoinissa itsessään olisi “single point of failurea” kuten vaikkapa tässä artikkelissa alaotsikon DECENTRALIZATION alla hehkutetaan:

Bitcoinin itsensä mahdollinen yhden “epäonnistumiskohdan” puuttumista kompensoi aika lailla se että koko kryptotodellisuus on täynnä “yhden pisteen ongelmakohtia”:

  1. Pankkejakin pahemmat vaihtopörssit jotka jäädyttävät asiakkaiden varoja (esim. Poloniex), likvidoivat ennenaikaisesti asiakkaidensa futuurisopimuksia (Okex), tulevat hakkeroiduiksi (Mt. Gox, Bitfinex), kikkailevat katteettomalla huuhaakryptolla (Bitfinex), harrastavat sisäpiirikauppaa (Coinbase) jne tekevät kaikkea muuta kivaa jekkua tai vain toimivat epäpätevästi.
  2. Lompakot. Vainko Copayssa epäluotettavuuksia? Kaikki muutko takuuvarmoja? Jopa Trezorin hardwarelompakosta liikkuu huijausversioita…
  3. Louhintafirmat. On paljastunut että Bitmain on myynyt koneitaan niin että asiakkaiden kytkettyä ne päälle, ne ovatkin ruvenneet louhimaan Bitmainille eikä asiakkaalle! Pilvipalvelut kuuluvat tähän samaan roskakoriin. Mistä sitä tietää mihin niistä voi luottaa?

Kryptoekosysteemi on täynnä single point of failureita eikä ainakaan minulla ole mitään visioita siitä miten niistä päästäisiin eroon. Mitään iloa bitcoinin itsensä luotettavuudesta ei ole jos rahansa voi hukata kryptoekosysteemin mätäpisteisiin bitcoinin itsensä luotettavuudesta huolimatta.

Ala vaatii ehdottomasti tiukkaa sääntelyä jotta kaikenlainen roistomeininki vähenisi edes pikkuisen.

1 tykkäys