Electrum lompakko ei pelitä

APUVA.Olen yrittänyt lähettää Electrumista coineja, mutta ei onnistu.Olen kokeillut eri versioita, sama homma, ei lähde.Vastaanottaa, mutta ei lähetä.Missä vika,coinit jumissa?

Voisiko olla, että yrität lähettää kolikoita osoitteesta, jonka saldo nolla tai pienempi kuin mitä ajattelit lähettää. Electrum-lompakko kun tekee kerralla useita osoitteita, jonne kolikoita sijoittelee.

Ja kaiken lisäksi kun lähetät BTC:tä jonnekin, niin ainakin minulla siirtää lähetysosoitteessa olevan saldon loppuosan taas uuteen osoitteeseen. Eli jos tilillä on vaikka 1BTC ja lähetän siitä vaikka 0,8BTC maksuna jostain. Niin jäljelle jäänyt 0,2BTC katoaa myös maksutililtä, mutta toiselle lompakon tekemälle tilille ja on sieltä taas käytettävissä.

Tai tälläistä huomasin Electrumin tekevän. Lienee saa varmaan pois asetuksista en ole tutkinut tosin niin tarkkaan kuten en muitakaan hienouksia.

Mutta tosiaan kannattaa ensin tarkastaa, että osoite mistä aikoo lähettää kolikoita. Niin että siellä on tarvittava määrä BTC:tä + tietty joku sopiva palkkio myös louhijoille pitämään ne tyytyväisenä.

En sen enempää itse osaa neuvoa. Itsekin vaihdoin Multibitistä Electrumiin noin viikko sitten, koska Electrumin saa USB-tikulle eikä tietääkseni tällöin tee mitään tiedostoja kovalevylle tietokoneella. Tästä syystä en ole vielä niin perehtynyt tuohon Electrumiin.