Coinmotion vs plus500

Olen aloittelija ja meinasin alkaa ostamaan kryptoja. Kumpaa noista kannattaa käyttää mielestännne ja miksi? Kumpi on edullisempi? Onko joku muu suomenkielinen palvelu parempi? Miksi?

Coinmotion on täysin suomenkielinen. Taitaa olla ainoa bitcoin-palvelu, missä on suomenkielinen livechat ja puhelinasiakaspalvelu. Näitä ominaisuuksia uudet suomalaiset asiakkaat ovat ainakin arvostaneet. Olen Coinmotionissa töissä eikä plus500 käytöstä ole kokemusta, joten näiden käyttökokemusten eroja en osaa kommentoida.

3 tykkäystä

Coinmotion ehdottomasti parempi vaihtoehto!

1 tykkäys

En myöskään osaa tuosta plus500 sanoa, mutta kyllä Coinmotion on aloittelijalle ehdottomasti paras vaihtoehto. Selkeä, suomenkielinen ja ehdottoman luotettava! Uskon myös että säilytyspalveluna Jyväskylän pojat ovat alansa kärkikastissa varojen säilytyksen turvallisuudessa. Lähtökohtaisesti kuitenkin suosittellaan aina varojen pitämistä omassa lompakossa, jossa itse hallitset privaattiavaimia. Tällöin vain sinä olet vastuussa varoista.

2% komissio Coinmotionilla on toki hurja, mutta aloittelijana en usko että sillä on niinkään merkitystä. Ainakin toivon ettet ole heti pistämässä koko omaisuuttasi kiinni, vaan kokeilet ensin pienehköillä summilla. Tällöin 2% ja 0.25% komissioilla ei rahallisesti ole juurikaan merkitystä. Huomattavaa ovat kuitenkin volyymialennukset, eli 2% ei koske suurempia summia. Tarkemmat tiedot löytyvät palvelusta.

Alt-coinien treidaamiseen suosittelen Binancea, kun ne alkavat olemaan oleellisia hankintoja. Sinne ei kuitenkaan toistaiseksi voi siirtää rahaa tilisiirroilla, luottokortilla kylläkin. Tämän kuluista en tiedä. Itse ainakin ostan ensin bitcoinit Coinmotionista ja siirrän ne sieltä sitten Binanceen.

1 tykkäys

Coinmotionissa meillä ei tosiaan ole kovin laaja altcoin-tarjonta, eli niitä pitää treidata muualta. Mutta lisään tähän että Coinmotionissakin on tuo alttitarjonta parantunut eli nykyään on tarjolla Bitcoinin lisäksi Litecoin, Ethereum ja Ripple.

Seuraavaksi on todennäköisesti tulossa Stellar, mutta siitä ei ole vielä täyttä varmuutta, enkä voi tarkempaa aikataulua tässä kohtaa lupailla.

Coinmotion on kyllä parempi, mutta …

pari tuttua sanoo, ettei sinne saa yhteyttä eikä kirjautumisongelmiin vastata spostitse.
:frowning: