ClessMeister

Mietin vaan, että tietääkö kukaan mitä tuolle kaverille on mahtanu tapahtua, ei oo kirjautunu Bittiraha.fi:n pitkään aikaan, eikä vastaa puheluihin tai viesteihin. Lähinnä siksi mietityttää, että 160€ eestä mun Bitcoineja on kaverilla, eikä tavaroista oo kuulunu :-/

Ainakin joku aika sitten piti hieroa kauppoja ja oli silloin Virossa.

Ostin muutaman vehkeen tältä tyypiltä ja homma toimi ihan hyvin mutta sitten kaveri päätti kusettaa minulta 0,5BTC…
Ei ole vastannut mihinkään yhteydenottoihin pitkään aikaan.

Jep, ite oon kanssa lähemmäs 1500€ eestä hyviä kauppoja tehny (ostanu ja myyny), ja nyt 160€ lähti kävelee. Soitti mulle n. kuukaus sitten, kun oli tavarat jo myöhässä, että kestää kun oli ollu auto-onnettomuudessa, ja ollu sairaalassa, mutta hoitaa hommat kuntoon. Ei oo vastannu sen jälkeen.

Itsekkin ihmettelin tätä kusetuksen pienuutta.

Firman nettisivuilta löytyy seuraavanlaisia yhteystietoja:

Havukuja 13 as 2 Seinjoki, Etela-Pohjanma, Et 60100 FI

Toni Manninen
Compu-Imports
ICT-Management & Sales Manager

Tarkemmin kun tutkiskelee niin YTJ:stä ei kylläkään löydy tuommoista firmaa… ??

Kaverilla ollut liikevaihtoa 48BTC
https://blockchain.info/address/1DSpXwtFhAgnCvKaRiC9Pmo9hFWBdytank

Ja closing balance 0BTC…

Ei ole hirveän vahvasti mennyt huuto.netin puolellakaan kaverilla (jos nyt on hänen tilinsä):
https://www.huuto.net/kayttaja/2322450

Noniin, mitenhän tän asian kanssa pitäs menetellä? Tekeekö poliisi asialle mitään jos menee ilmottamaan? Mulla on sen tilinumero ainakin tiedossa, löytyy vanhoista tilisiirroista.

Enpä osaa sanoa…

[quote=“Kimmo, post:5, topic:2265”]Tarkemmin kun tutkiskelee niin YTJ:stä ei kylläkään löydy tuommoista firmaa… ??

Kaverilla ollut liikevaihtoa 48BTC
https://blockchain.info/address/1DSpXwtFhAgnCvKaRiC9Pmo9hFWBdytank[/quote]

Minercustoms-sivuilla joilla kaupitteli Antminer S ykkösiä ei aikanaan löytynyt kunnollisia firman tietoja, Y-tunnusta, yms.

Mutta kaippa tässä joku oikeakin firma oli takana. Tosin huuto.netissä oli HonedUp yksityistunnareilla ajoittain yli kymppitonnilla laitteistoa (uusia tietokoneita ja louhijoita) myynnissä ja vastasi kysymyspalstalla jollekulle Antminer S1:stä, että “voin myydä tämän firmankin kautta, mutta hintaa on sitten enemmän” tjsp.

Poliisi on varmasti todella innoissaan saadessaan tällaisen keissin :smiley:

Printtaa liitteeksi rikosilmoitukseen seuraavat sivut:

[quote=“Kimmo, post:11, topic:2265”][quote author=Ukkonen link=topic=2522.msg19700#msg19700 date=1410276044]
Noniin, mitenhän tän asian kanssa pitäs menetellä? Tekeekö poliisi asialle mitään jos menee ilmottamaan? Mulla on sen tilinumero ainakin tiedossa, löytyy vanhoista tilisiirroista.
[/quote]

Poliisi on varmasti todella innoissaan saadessaan tällaisen keissin :smiley:

Printtaa liitteeksi rikosilmoitukseen seuraavat sivut:

LoL :slight_smile:

Mietin kanssa, että mahtaakohan ees vastaanottovirkailija jutella mun kanssa jos meen tälläsen jutun kanssa sille…

Veikkaan et vaikeaksi käy. Jos poliisista ei kukaan tajua hölkäsen pölyä bitcoineista ni saa kyllä olla aikamoinen Einstein että saa homman etenemään.

Rikosilmoituksen voi tehdä netissä http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/7F1F3397CCE8D274C2256B9700408FDD?opendocument

Noni, ei oo menny ihan helvetin hyvin… Onko mitään toivoo saada hiluja koskaan takas?

Vaikka ei olisi mitään toivoa saada rahoja takaisin, kannattaa silti tehdä rikosilmoitus, jotta heppu saadaan edesvastuuseen. Noilla ulkomaisilla uhreilla ei ole oikein mitään toivoa saada itselleen oikeutta, joten oikeuden on tapahduttava Suomesta käsin vaikka mistään isosta puhalluksesta ei olisikaan kyse.

Jos homma ohitetaan vain olankohautuksella ja omien haavojen nuolemisella, niin kusettaja on voittanut pelin.

Myös verottajaa saattaisi kummasti kiinnostaa, kun yksityisellä käyttäjätunnuksella on useilla tuhansilla euroilla uutta tavaraa myynnissä huuto.netissä ja on kovin epäselvää mikä tavara on veivattu sisään ja ulos firman kautta ja mikä ei.

[quote=“ComaWombat, post:17, topic:2265”]Vaikka ei olisi mitään toivoa saada rahoja takaisin, kannattaa silti tehdä rikosilmoitus, jotta heppu saadaan edesvastuuseen. Noilla ulkomaisilla uhreilla ei ole oikein mitään toivoa saada itselleen oikeutta, joten oikeuden on tapahduttava Suomesta käsin vaikka mistään isosta puhalluksesta ei olisikaan kyse.

Jos homma ohitetaan vain olankohautuksella ja omien haavojen nuolemisella, niin kusettaja on voittanut pelin.

Myös verottajaa saattaisi kummasti kiinnostaa, kun yksityisellä käyttäjätunnuksella on useilla tuhansilla euroilla uutta tavaraa myynnissä huuto.netissä ja on kovin epäselvää mikä tavara on veivattu sisään ja ulos firman kautta ja mikä ei.[/quote]
+1 … mä oon ottanu linjan jo vuosia että joka nettivedätyksestä rikosilmoitus vaikka ois 10€ menny, ei nää muuten ikinä ota opikseen.

[quote=“aSaMiner, post:14, topic:2265”][quote author=Ukkonen link=topic=2522.msg19728#msg19728 date=1410294127]
Mietin kanssa, että mahtaakohan ees vastaanottovirkailija jutella mun kanssa jos meen tälläsen jutun kanssa sille…
[/quote]

Veikkaan et vaikeaksi käy. Jos poliisista ei kukaan tajua hölkäsen pölyä bitcoineista ni saa kyllä olla aikamoinen Einstein että saa homman etenemään.[/quote]
Sattumalta tietoa jetsoneista sen verran että joka Suomen yksiköllä käytössä “kiertävä nörtti” joka erikoistunut näihin netti-vedätyksiin ja voin sanoa että osaavat asiansa :wink:

Tuosta oikeuden tapahtumisesta suomessa, tässä on kuuntelemisen arvoinen haastattelu aiheesta:

https://www.youtube.com/watch?v=3JBvztl-9Gg

Poliisin homma on ainoastaan tutkia että mitä on tapahtunut (esitutkinta). Sen jälkeen asia siirtyy kokonaan pois poliisilta ja tapahtuu tuo mitä tuossa linkittämässäni youtube-pätkässä selitetään.