Btc laskuoppi ongelma

olen aloittamassa bitcoin treidaamisen mut en oikein ymmärrä paria asiaa. jos oletetaan et sijoitan 100e 6000ebtc kurssilla ja kurssi nousee 50e niin mikä on voitto? ja sitten samalla kurssilla 100e mikä on osto ja myynti hinta? näistä ku pääsis jonkulaiseen hajuun nii hyvä ois.

Yksinkertaistettuna (ottamatta huomioon pörssien komissiota ja siirtokuluja) laskukaava on: 100€ / 6000€/BTC = 0,01666…BTC. Eli saat sadalla eurolla kurssin ollessa 6000€/BTC 0,01666… bitcoinia. Bitcoinin kurssi nousee niin, että se on 6050€/BTC. 0,01666…BTC x 6050€/BTC = 100,83€. Eli yksinkertaistettuna ostaessa jaat sijoitetun rahamäärän bitcoinin kurssilla ja saat paljonko bitcoinia saat ostettua sijoitettulla rahamäärällä. Ja myydessä kerrot bitcoiniesi määrän silloisella kurssilla niin saat euromäärän mitä bitcoinistasi silloin saa. Sadan euron kurssinousulla vastaavat laskut ovat: 100€ / 6000€/BTC = 0,01666…BTC. 0,01666…BTC x 6100€/BTC = 101,66€

kiitos kovasti tästä nyt alkaa hahmottua tämä mua askarrattanut asia.

onko tietoa saako coinmotionista coineja takaisin pankkitilille jos mahdollisia voittoja tulee?

Voit nostaa Coinmotionista euroja suoraan pankkitilillesi tai siirtää coineja haluamaasi ulkopuoliseen lompakkoon. Euronostoissa 0,90e kulu ja ulkopuolisessa siirrossa 0.0002 BTC. Coinmotionin sisäiset siirrot tilien välillä ovat ilmaisia.

Voittojen suhteen on hyvä laskea valmiiksi verojen osuus, joka on 30% alle 30 tonnin voitoissa ja 34% sen jälkeen. Verottaja ainakin toistaiseksi hyväksyy alle 1000 euron vuosittaiset kryptomyynnit verovapaana, eli nykyisellä summalla vältyt vaivalta.

vielä tällanen tyhmä kysymys tyhmästä päästä ku kärsin. mikä on oston ja myynnin ero tällä btc kurssilla jos sijoitus on 100e?

coinmotion vai plus500??? kumpi käytännöllisempi?

siis bitcoin treidaamiseen.

Ohhoh. Myin viime joulukuussa noin kolmella tonnilla. Tarkoittaako tämä sitä, että minua verotetaan vain parin tonnin myynneistä tulleiden myyntivoittojen osalta?

Ei, jos myyt yli tonnilla vuoden sisään niin koko voittosumma on veronalaista. Eli jos olet ostanut esim 1000 eurolla ja myyt 1001 eurolla niin tulee 30 senttiä veroa voitosta.