Bitcoinin mainaus kannattavaa?

Moi! Olen sijoittanut Bitcoiniin tässä jo tovin ja menestystä on hieman ollut. Olen nyt tilanteessa missä asunnon sähkönkulutus ei ole minun vastuullani vaan kuuluu vuokraan. Olen miettinyt miner ostamista (esim. Antminer S9) ja mainaamisen aloittamista. Tekniikka on tuttua mutta millaisissa lukemissa pyöritään Antminer S9:llä suunnilleen? Paljonko kyseinen laite tuo bitcoineja kuukaudessa jos lasketaan keskiverto pool fee pois? Onko näissä muita kuluja kuin pool fee ja sähkö?

Myös kiinnostaa altcoinit. Bitmainilla näyttäisi olevan myös Litecoinille oma louhinta laite.

Tervehdys!! Tuolta pystys laskeen tuoton laitteelle https://www.coinwarz.com/calculators ja myös https://www.nicehash.com/ tuola on suoraa lukemia mitä mikäkin laite tuottaa. Ny näytti olevan päivityksen alla mutta varmaan piakkoin taas toimii. Mulla olis Marraskuun lopulla tulos Bitmainin antminer D3 jolla pystyy mainaa X11 kolikkoja et semmonen olis kaupan jos kiinnostaa!! Sisältää virtalähteen myös. Jos oot halukas tehä kauppoja niin saat virallisen kauppakirjan niin tiedät mitä oot ostamas et ei tarvi sikaasäkissä ostaa. Laita viestiä spostiin [email protected] jos haluat jotain lisätietoa asiasta.

Kiitos vinkeistä. Mulla on vielä budjetin keräys menossa niin katsellaan myöhemmin kun budjetti on kasassa. :slight_smile:

Eipä mitään!! sitä vartenhan täälä foorumeilla ollaan et tietoa halutaan suuntaan ja toiseen:slight_smile:

1 tykkäys

Mielestäni kannattavuuksia kannattaa laskea jollain sellaisilla lasakureilla joissa mukaan otetaan myös vaikeusasteen muutokset. Toki niitä on vaikea täsmällisesti ennustaa mutta nykyinen BTC fiat arvon nousu tuskin ainakaan saa aikaan vaikeusasteen alenemista. Jos laskee simppelillä laskurilla joka ei huomioi vaikeusasteen kasvamista saa stattisen arvon esim tämän hetken vaikeusasteella ja siitä kun sitten lineaarisesti ennustaa tulevaa “tuottoa” saattaa tulos olla se surullisen kuuluisa Oulun kaupungin väestöennuste.takavuosikymmeniltä.

Todellisuudessa jos mainaa S9:llä suoraan BTC ja ottaa huomioon sen koska mainaus alkaa ja difficult muutokset niin vaikka sähkökin olisi ilmaista saattaa tehdä tiukkaa saada investointi takaisin.

Veikkaan myös että jos ilmaissähkö perustuu esimerkiksi siihen että se on sisällytetty kämpän vuokraan ja kun omistaja sitten jossain vaiheessa tajuaa että asunnon kulutus yhtäkkiä lisääntyi 33kWh vuorokaudessa, saattaa ilmaisuus muuttua yllättäen joksikin muuksi. Se on kuukaudessa noin 1 MWh !

Tämäkään laskuri ei ole hyvä mutta on sentään paljon parempi kuin coinwarzin.

Laskuri:
https://jblevins.org/btcmpc/

Olen aikanaan louhinut ja realismistakin on ihan oikeaa kokemusta. Siksi en missään tapausessa tänä päivänä investoisi louhintakalustoon jolla alkaisin mainata suoraan BTC. En vaikka sähkö olisi ilmainen. Ensinnäkin se on tavattoman tylsää puuhaa ja on ihan hyvä muistaa että pienelläkin yhdellä S9:llä sinun on saatava kämpästä ulos reilut 1,3kWh lämmittimen tuotos.

Laskureihin voi syöttää myös vaikeusasteen muutoksen ja kokeilla erilaisilla arvoilla. Se graafi on aika epämiellyttävä ja siksi tahot jotka on kytköksissä louhintalaitteiden terminaalimyyntiin eivät niitä esittele kovin innokkaasti ainakaan myyntimainoksissa.

Parempiakin laskureita löytyy. Kannattaa etsiä tietoa a laskea relismia eikä unelmia, ennen kuin iskee rahaa kiinni. Kannattaa myös tutkia pysyykö se sähkö varmasti ilmaisena kun alkaa näkyä 1000kWh kuukaisikulutusta.

Kannattaa ostaa sillä rahalla seuraavassa syvässä dipissä varsinkin jos dippi vaikuttaa tahallaan aikaansaadulta ja ostaa suoraan BTC ja holdata se!
Nyt on merkkejä että kannattaa holdata eikä hermostua vaikka syviäkin dippejä tulisi.

Huono idea ei ole myöskään seurata tuolla

viliseviä uutisia ja muita “pikkujuttuja”.

On myös mielenkiintoista kun joku fiatrahaguru sanoillaan heilauttaa ison dipin BTC/fiat kurssiin ja pistää dipin pohjalla bulvaaninsa ostamaan “säkillisen” bitcoineja. (jokainen löytänee epäillyn nimen eräistä rahamaailman uutisista) Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Tahot jotka valmistavat louhintalaitteistoja eivät ole tyhmiä.

Kun mainauslaitteet tulee yleisömyyntiin niillä on ennustettu profitti aika lähellä niiden hintaa plus jotain alhaista energiakustannusta ja ne myydään terminaalihinnalla jolla vielä terminaalivaiheen käyttäjä uskoo saavansa jotain tuottoa. Kalustoahan ei isoissa oikeasti tuottavissa mammuttifarmeissa voi uusia vasta sitten kun aletaan mennä pakkaselle tuotossa. Siksi ne kannattaa dumpata markkinoilla ja louhintafarmeihin uutta kalustoa jota ei vielä ole myynnissä yleisölle ja joista ei yleisölle juuri edes hiiskuta. Niin minä toimisin. Enkä usko että kiinalaisella olisi mutkikkaampi ajatus. Tapahtuuko tätä todellisuudessa - en tiedä, edellyttäisi pääsyä johonkin syvälle alan teollisuuden sisäpiireihin jonne ei ole pääsyä. Mutta yleensä kiinalainen on aika taitava kauppamies.

Luultavasti olen väärässä. Niin ovat muutkin. Joku vähemmän, joku enemmän. Oikeassa ei ole kukaan.

1 tykkäys

Asiaa tutkisteltua BTC ei ehkä olekkaan oikea coin mainata. Alkoi tuo Litecoin kiinnostamaan tällä hetkellä.

Litecoin eli LTC:n on tavallaan bittivaluuttojen hopea. Ehkä paras vertailu bitticoinin kanssa
jonka löysin on täällä:
https://www.coindesk.com/information/comparing-litecoin-bitcoin/

Pitääkin säästää sukan varteen kolikoita sen verta et saa tuommoisen LTC mainerin.