Bitcoinien siirto linuxläppäriltä (Multibit) puhelimeen (Mycelium)

Läppärissä on Linux Mint 7.x ja lompakkona Multibit HD. Puhelimessa on tyrkyllä QR koodi, mutta miten saan Multibitin lukemaan koodin? Siinä ei ole tukea webbikameralle vielä. Kyseessä on vallan pienet summat, joten helppous olisi tärkeämpää kuin turvallisuus tässä vaiheessa.

Miten siis siirrän bitcoineja helpoiten läppäriltä puhelimeen?

[quote=“Olotila, post:1, topic:2731”]Läppärissä on Linux Mint 7.x ja lompakkona Multibit HD. Puhelimessa on tyrkyllä QR koodi, mutta miten saan Multibitin lukemaan koodin? Siinä ei ole tukea webbikameralle vielä. Kyseessä on vallan pienet summat, joten helppous olisi tärkeämpää kuin turvallisuus tässä vaiheessa.

Miten siis siirrän bitcoineja helpoiten läppäriltä puhelimeen?[/quote]
Nämä on yllättävän hankalia. Luulisi että tälläiset asiat nykypäivänä hoituisi sekunnissa. Itse olen yksinkertaisesti tehnyt monesti niin, että kopioin leikepöydälle sen osoitteen puhelimessa, ja sen jälkeen lähetän sen sähköpostilla itselleni (tai tallennan luonnokseksi). Mikäli siis kännykässä on myös pääsy sähköpostiin. Sitten tarkistan pöytäkoneen puolelta sähköpostista vielä sen, että osoite täsmää siihen mitä puhelin näyttää. Tällä tavalla osoitteen saa siirrettyä suhteellisen helposti kännykältä pöytäkoneelle.

Toki sen osoitteen voi ihan vaan kirjoittaa käsin siihen pöytäkoneelle, mutta se on yleisesti ottaen rasittavaa. Läppäreissä tosin on yleensä kamera jonka avulla voisi skannata QR-koodin kännykästä - se voi olla kätevä tapa mutta henkilökohtaisesti olen kokenut sen vielä toistaiseksi aika säädöksi ja käyttänyt vanhaa tuttua sähköpostimenetelmää.