Augur decentralized forecasting tool

Mitä mielipuolta porukka on tästä prejektista? Vaikuttaa ajatuksena aika huikealta.

Kyllä, todella potentiaalinen kuvio, yksi kiinnostavimmista projekteista IMO. Tarkoitus on laittaa joku roponen kiinni, kunhan ehtisi vähän vielä tutustua lisää taustoihin. Pyörii siis Ethereumin päällä.

Aina vaan tuntuu enemmän ja enemmän et toi lohkoketjun tai bitcoinin keksiminen saattoi muuttaa tulevaisuutta aikalailla.

Kaverit uskoo edelleenkin et kryptot jää marginaali-ilmiöks, en voi käsittää sitä suppeanäköisyyttä. Saatan kyllä olla myös ihan pihalla.

Anyways olis kiva saada lisää kommentteja/ ajatuksia liittyen tähän Augur-hommaan

Harmi et tällä forumilla on niin vähän juttua noista alteista. Tuol bitcointalkissa tuntuu olevan niin paljon hörhöjä seassa et on pirun haastavaa muodostaa mitään kuvaa mistään.

Ei sillä, eiköhän täällä oo melkein yhtälailla, mut ymmärrän suomea paremmin =D

Voisitko avata vähän mikä on Augurin decentralized forecasting tool niin päästään sijoittamaan ja grindaamaan uusi nemin pituinen ketju :slight_smile:

No siis tämähän on todella ovelasti naamioitu vedonlyöntipalvelu.

Uhkapelit ovat laittomia ympäri maailmaa, mutta ilmeisesti tällainen lohkoketjuun perustuva “ennustaminen” on jotenkin laillista.

Joku sanoi minulle, että tässä on tulevaisuuden varma sijoituskohde. Polettien määrä on rajoitettu ja uhkapelaaminen on ihmiskunnan verissä.
Silti, itse en aio tähän sijoittaa. Kaiken hämärän lohkoketjutoiminnan jätän huomiotta vaikka tuotot olisivat 5000%.

Ei sitä erityisemmin ole yritetty naamioida, “forecasting tool” on vain vähän geneerisempi nimi, toimiessaan ennustusmarkkinat antaa muutakin lisäarvoa kuin pelkkää vedonlyönnin huumaa ja sitä Augur tavoitteleekin.

Riskinä tässä on omasta mielestäni se, että regulaatiolla puututaan projektin kehitykseen ennen kuin se pääsee kunnolla leviämään, mutta siinä vaiheessa kun systeemi pyörii hajautettuna, sen pysäyttäminen on lähes mahdotonta. Pitäisin mahdollisena että vedonlyöntipalvelut tulee olemaan lähivuosina yksi merkittävimpiä käyttökohteita lohkoketjuille niiden luotettavuuden ja verifioitavuuden takia.

Augur kiinnostaa edelleen, mutta hitaasti tuntuu projekti etenevän, moni olennainen osa perustuu vasta tekeillä oleviin Ethereumin laajennuksiin kuten shardingiin, joten siitäkin tulee huomattavaa aikatauluriskiä.

Mites Gnosis? Käsittääkseni tarjoaa saman eli hajautettu ennustamispalvelu.

4

tossa vähän mielenkiintosta analyysia,
ostohaarukassa alkaa oleen monaco,golem,Siacoin,DGB.

Itse olen suuri fani ja rakentelen tässä pientä foorumia ihan vain ennustemarkkinoista ja erityisesti Augurista keskusteluun, jos haluua liittyä mukaan juttelemaan näistä niin pomppaa https://futarkia.fi