Antminer S7

ebaysta tilattu jäi tulliin ja se 2880w poweri… oisko hyviä päivä noin 70% ja huonoja 30% =) keskiarvo kolmella kuitenki sitä 30e päivä =) mutta tuohon vaikuttaa blokkien tulemisen lisäks poolin ph/s lukemat ja btc arvo.

OFFTOPICia vähäsen… itsehän en louhittuja kolikoita vaihda euroihin ennekuin btc arvo on jotain 1000e>, kesällä blokkien löytymisestä saatava palkkio kun tippuu 25BTC->12,5BTC niin ihan mielenkiintosta nähdä mitä tapahtuu Bitcoinin arvolle.

Aivan. Tuo www.antminerdistribution.com ei enää toimii…

kyllä mulla toimii, senkun vaa klikkas tosta linkistä.

Hieman mainausrealismia tähän väliin:

tottahan tuo, itseasissa sähkönhinta on 0,0469s/kwh kun soitin ja sitä kyselin mutta unohtu tuosta siirtomaksusta kysyä.

Kerroit aiemmin olevasi Savosta, joten oletan että sähköä sinulle toimittaa Savon Voima Verkko OY. Siten voin hieman valistaa noissa siirtomaksuissa, ja samalla aiheuttaa melko varmasti penkiltä putoamisen…

Eli: Savon voiman siirtomaksu on 3,42 snt/kWh ja tämän lisäksi menee sähkövero 2,79372 snt/kWh. Kun itse ostan Sähkön Loisteelta hintaan 4,53 snt/kWh niin kokonaishinnaksi tulee 10,74372 snt/kWh. Näiden päälle sitten vielä vakiot kuukausimaksut, mutta ne nyt ovat aina samat kulutuksesta riippumatta.

Juuri tällä hetkellä tunnetuimmista kryptoista Bitcoinilla näyttäisi olevan paras kannattavuus. Antminer S7 tuottaa vuorokaudessa noin 0.0235 BTC ja kuluttaa sähköä 29,04 kWh. Tästä saadaan tuotoksi 6,51 eur/vuorokausi, joka huononee seuraavan kerran tasan 4:n vuorokauden päästä, jolloin difficulty kasvaa tämänhetkisen arvion mukaan yli 8%:lla. Lähiaikoina on tulossa uusia, entistä tehokkaampia ASICeja markkinoille, joka tulee nostamaan difficultya vieläkin nopeammin. Jaettava rahamäärähän ei tässä juurikaan muutu, vaan se on keskimäärin 25 BTC joka 10:s minuutti, ja sen jakavat keskenään kaikki maailman mainaajat.

Ebayssa S7:t maksaa reilut 1500 eur/kpl ilman virtalähdettä, toimituskuluja sekä tulleja. Kun tuon summan jakaa tämänhetkisellä tuotolla, pitäisi mainata yli 230 vuorokautta ennen kuin saa omansa takaisin. Kun lasket mukaan myös virtalähteet ja tullit, niin vielä enemmän.

Käytännössä tämäkään ei pidä paikkaansa, sillä 230 vuorokauden kuluttua myös difficulty on kasvanut varovaisestikin arvioiden vähintään kaksinkertaiseksi, uusien ASICien rynnistäessä areenalle jopa enemmän. Jos hyvin käy niin Bitcoinin arvo nousee jonkin verran tässä ajassa, joka kompensoi difficultyn kasvamisen tuomaa tuoton menetystä.

Käytännössä nämä purkit on aina hinnoiteltu siten, että edes omilleen pääseminen vie noin vuoden. Myös omasta kokemuksesta ROI on tuota luokkaa, ellei sitten Bitcoinin arvo räjähdä pilviin. Kuten sanottua, nämä ovat mukavia lämmittimiä näin kovalla pakkasella ja sellaisena harrastuksena, jolla ei tarvitse elää ja jonka ei tarvitse tuottaa. Harrastuksiinhan yleensä vain menee rahaa, kuten tähänkin. Kesällä noilla ei kauheasti tee mitään, koska jo ensi kesän kohdalla todennäköisesti S7:llakin mainaaminen on tappiollista, eli voit ostaa Bitcoineja halvemmalla kuin mainata niitä.

Mulla ei kyllä toimi. Ei läppärillä, eikän kännykällä. Outoa.

Tottahan kaikki tuossa on mutta pitää olla pikkasen hullu ja ylioptimisti jos meinaa itse louhia kolikoita. S7 maksaa ~1000e-1300e ens kesänä jolloin meinasin noi kolme laitetta myydä eteenpäin ja ostaa tilalle sitten sen ajan parhaimman luohijan tyyliin S7+/S8 mikä sieltä nyt onkaan tulossa, tai sitten joku mikä ei ole Antminer merkkinen… jännä nähdä.

Se että sanoin olevani Savossa niin onhan Savoa täällä etelässäkin :wink:

Oikeestaan tuolla sähkön kulutuksella ei ole niin merkitystä vaikka se syökin lompakosta siivun pois joka kuukausi, sitä varten niitä töitä tehdään ja ostan muutenki joka tilistä 0,1-0,3 bitcoinia säästöön.

Nuo kolme S7:aa tuli ostettua auton myynnistä saaduilla rahoilla jotka halusin sijoittaa johonkin tuottavaa (autoissa tippuu arvo nopeasti). Siihen aikaan ois ollu järkevintä ostaa 225e-BTC kurssilla koko rahalla coineja mutta louhiminen on jännempää enkä silloin edes hurjimmissa kuvitelmissa osannut arvata että BTC arvo nousisi lyhyessä ajassa melkein 200e :wink:

Pitää myös ajatella louhimis hommissa se että tänään blokista saatu ESIM 4e palkkio voi olla parin vuoden päästä JOPA kymmenkertainen.

Mun mielestä vähä ohi aiheen menee, täällähän pitäisi puhua Antminerin S7 mallista ja täytyy kyl reilun kuukauden kokemuksella sanoa että oon enemmä ku tyytyväinen työhän mitä ne tekee. Virheitä tulee todella vähän ja hieman alikellotettunakin tekee sen mitä valmista lupaa.

Mut en kyllä tajuu vieläkän miten sait 3 kpl S7 3000€…

en oo kyl tietääkseni niin sanonu :wink: antminerdistribution myi jotai 2150e kpl ja ebaysta 2250e ja tullit päälle.

Selvä :slight_smile: Miks et muuten tilanu bitmaintechilta?

Mielenkiintoinen keskustelunaihe, olen itsekkin värkkäillyt kaikenlaisten atklaitteiden kanssa. Ja vähän tutkinut ja etsinyt tietoa bitcoinista ja muista kryptovaluutoista. Louhinnastakin olen kuullut jo yli vuosi sitten, mutta silloin jo puhuttiin sen kannattamattomuudesta kotikonein. Niinpä jätin asian sikseen. Asia tuli uudestaan esille, niinpä päätin tutkia vähän sitäkin puolta, kun noita pc-koneita uusia ja vanhoja lojuu tuolla nurkissa. Noista louhintakoneista löysin netistä muutamia linkkejä mistä niitä voisi hankkia esim:
http://www.amazon.com/Antminer https://enshop.bitmain.com/ ebausta myös löytyy