10v onnittelut

Lähetin Satoshi Nakamotolle onnittelut sähköpostiin jota tiettävästi käyttänyt.
Kympistä vetoa että ei vastaa :joy:

Tammikuussa vasta tulee kymmenen vuotta täyteen ensimmäisten bitcoinien syntymästä, tarkkaa päivämäärää en jaksa nyt googlata. Mutta jos olisin Wall Streetin valas, voisin ajatella näin:

“No nih, kymmenen vuotta olet nyt räpiköinyt, vahvistunut ja voimistunut. Nörtit ja kryptoanarkistit ovat koettaneet sinua kasvattaa. Hah, roskasakkia! Kuules nyt poikaseni, pistän sinut kymmenvuotislahjaksi oikein polvillesi ja survon kurssisi pohjamutiin. Annan oikein kunnolla isän kädestä. Samalla saavat kyytiä kaikki nörtit ja kryptoanarkistit, poksautan porukan ilmapallohaaveet taivaan tuuliin. Sen jälkeen adoptoin sinut (ja jos ihan rehellisiä ollaan, olen jo muutaman vuoden sinusta vähän huolehtinut) ja laitan sinut varsinaiselle vuoristoradalle. Olet koko elämäsi sellaisessa elänyt joten olet siihen tottunut. Totu jatkossakin. Et tule koskaan stabiloitumaan, vakiintumaan, vaan aina tulet olemaan levoton sielu, ylös ja alas poukkoileva. Koska minä siitä hyödyn joten tahdon niin ja minä olen sinun kasvattajasi.”

En laittaisi tällaista tekstiä mihinkään twitteriin pilvissä elävien hypettäjien tekstien jatkoksi enkä myöskään tuomiopäivän maalareiden visioiden sekaan. Pitäisin ajatukseni kulissien takana ja toimisin oman logiikkani pohjalta ja voittaisin. Veisin miljoonilta ihmisiltä rahat myymällä hypetyksen huipulla ja ostamalla kylvämäni FUD:in aiheuttaman kurssishokin pohjalla.

Niin ja tässä vähän kylmää kyytiä niille jotka kuvittelvat että adaptaatio jotenkin etenee:

Feikkiä suurrimmaksi osaksi koko touhu mikä ei ole ihme kun ottaa huomioon että 1) täysin valaiden käsisså koko homma ja 2) vaikka kuvittelisi valaiden kyydissä pysyvänkin niin verottaja huolehtii salkun loppulikvidoinnista…

" Bitcoin-projektin www-osoite bitcoin.org, rekisteröitiin elokuussa 2008 ja järjestelmän kuvauspaperi julkaistiin syyskuussa 2008. Bitcoinien liikkeellelasku aloitettiin 9. tammikuuta 2009 samalla kun ensimmäinen bitcoin-lohko julkaistiin. Ensimmäinen bitcoin-siirto käyttäjältä toiselle tehtiin 12. tammikuuta 2009. "
Wikipedia


Tällainen tuli mieleen, saattaa olla järjetön pohdinta…
“Bitcoin powered by blockchain technology”
Ehkä olisi kannattanut alunperin jotenkin enemmän eriyttää lohkoketju toiminta ja bitcoin valuuttana niin että tuota lohkoketjua olisi voinut käyttää muutkin kryptot ym tahot halutessaan (enemmän tai vähemmän). En si
tten tiedä miten käytännössä olisi johdettu ja päätetty päivitykset lohkoketjuun. Turhat haarautumiset oltais ehkä vältetty ? Eli lohkoketjua vain oltaisiin käytetty tärkeimpien asioiden varmistamiseen ja bitcoinia maksamiseen/sijoittamiseen ym